Kurumsal firma olarak birçok şeye dikkat etmeniz gerekmektedir. Bunlardan birisi de reklam ajansı seçimi olacaktır. Bir reklam ajansı kurumsal bir firmanın bel kemiğini oluşturmaktadır.
Unutmayın ki, güçlü bir markanın arkasında güçlü bir reklam ajansı bulunur.
Reklam Ajansı Seçimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Bir marka olarak er ya da geç bir reklam ajansı ile çalışmanız gerekecektir. Doğru bir reklam ajansı ile çalışmanız için aşağıdaki özellikleri uygulamanız gerekecektir.
İhtiyaçlarınızı Belirleyin
Yapmanız gereken ilk adım ne istediğinizi bulmak. Markanızla beraber nasıl bir yol izlemek istiyorsunuz, ne gibi hedefleriniz var, nasıl bir pazarlama stratejisi oluşturmak istiyorsunuz. İlk adımınız bu sorulara cevap bulmak ve bu ihtiyaçlarınıza çözüm bulabilecek bir ajans ile anlaşmak olacak.
Alan Seçin
Pazarlama dünyasında, hangi alanda gelişmek istediğinizi belirlemeniz gerekiyor. Seçtiğiniz alanda hangi ajansların hizmet verdiğini araştırın ve aralarından seçim yapın. Örneğin, sosyal medya pazarlaması, blog ve içerik oluşturma, web sitesi stratejisi gibi alanlarda hizmet alabilirsiniz. Bu hizmetlerin bazılarını ya da tamamını karşılayabilecek ajansları bulun.
Ajansınızı Gözlemleyin
Seçeceğiniz ajansın ilk önce kendi sitesini, varsa blog sitesini, sosyal medya postlarını inceleyin. Ajansın bu alanlarında inceleme yaptığınız zaman aslına bakarsanız ajans hakkında birçok bilgiye sahip olacaksınız. Bu incelemeler ajansın yapısı, fikri ve uzmanlığı hakkında size bilgi verecektir.
Ajansınızın blog sayfası kaliteli içerikler üretiyorsa bunu bir artı puan olarak değerlendirebilirsiniz. Aynı şekilde ajansın web sitesi kendileri hakkında yeterli bilgi veriyorsa bunu da artı puan olarak değerlendirebilirsiniz.
Ajansınızı zorlayın
Ajansınıza kendileri için yürüttükleri stratejiler hakkında soru sorabilirsiniz. Aynı şekilde web sitelerinin trafiklerine dair bilgi alabilirsiniz. Eğer ki başarılı bir ajans ile görüşüyorsanız bu bilgileri sizinle paylaşacaklardır.
Başarı ölçeklerini öğrenin
Bir ajansla çalışmaya başlamadan önce size hedefleriniz doğrultusunda çalışmalarınızın başarısını neye göre ölçeceklerini öğrenmeniz gerekmekte. Aslında bu konu, ajans seçiminde kilit noktası. Çünkü maalesef ki bazı ajanslar bu konuda yetersiz bir çalışma yapmakta. Ajanslar bu tür analitik ölçümler üzerinde pek fazla durmazlar. Bunun sonucunda marka, gereksiz yere zaman ve maliyet kaybı yaşar.
Bu aşamada, aşağıdaki özelliklere dikkat etmeniz gerekir.
- Web Sitesi Trafiği
- Dönüşüm Oranı
- Potansiyel Müşteri Oranı
- Satış
Ajansınızın size bu konularda yeterli bir raporlama yapabileceğinden emin olun.
Uzmanlıklarını Test Edin
İlk maddede bahsettiğimiz markanıza ait hedeflerinizi ve hizmet almak istediğiniz alanı belirledikten sonra, seçeceğiniz ajansın özellikle o alanda uzman olmasına dikkat edin. Örneğin, sosyal medya alanında hizmet almak istiyorsanız, bu alanda profesyonel olan bir ajans seçin veya web sitesi alanında gelişmek istiyorsanız yine bu alanda uzmanlaşmış bir ajans seçmeniz gerekmektedir.
Ajans Yetkilisiyle Tanışın
Saydığımız bütün özellikler sonucunda seçtiğiniz ajansın yetkilisiyle mutlaka tanışın. Ajans yetkilisiyle tanışmanız, marka ile ajans arasında bir uyumun olup olmayacağını öğrenmek için en iyi yoldur.
Reklam ajansı seçimi yaparken yukarıda saydığımız bütün özellikleri yaptığınız takdirde markanıza değer katacak bir ajansı bulabilirsiniz.
Fikirmod olarak, size bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda destek sağlayabiliriz.
Buna benzer diğer içeriklerimiz için…