Günümüzde şöyle bir algı var ki; ‘Her şeyin organik olanı makbul’. Son dönemlerde bu öyle bir aşamaya geldi ki, reklamın organiği de artık oldukça trend bir halde.
Standart reklamlar için para ödeyip tanıtım yapmak istemeniz gayet doğal bir durum. Ama insanlar artık, özellikle keyfi bir satın alma yapacakken, ”Hey buraya bak!” tarzındaki reklamları ne kadar dikkate alıyor? Bu soruya en basit haliyle kendiniz üzerinden bir cevap verebilirsiniz ve cevabınızın kesinlikle ”Bıktım o reklamlardan!” tarzında olduğunu biliyoruz.
Reklamın Organiği Doğuyor
Sırf size farklı bir deneyim yaşatacağını belli eden bir reklam bile hiç ihtiyacınız olmayan bir satın alma yapmanıza sebep olabilir. Günümüz dünyasında insanlar farklılaşmak ve bu farklılaşmayı estetik bir yöntemle gerçekleştirmek istiyor. Sürekli olarak yeni pazarlar oluşuyor ve bu pazarlara geliştirmeler yapılıyor. Bu geliştirmeler konusunda ne kadar estetik çözümler sunabildiğiniz ise size başarılı bir marka yaratma imkanı sunuyor.
Reklamınız da tıpkı bu şekilde gerekli estetiğe ve bağlama sahipse, tüketiciyi kendinize çekmeniz kolaylaşıyor. Günümüz tüketicisi, imaj olarak daha duygusal olan ve yaptığı işi dünyayı daha güzel bir yer haline getirmek için yapan markalardan alışveriş gerçekleştiriyor. Böyle bir markanın reklamlarının da bağıran türden olması oldukça abes kaçıyor. İşte bu imajı sürdürmeye çalışan markalar için de, farklı bir reklamcılık anlayışı geliştirmek gerekiyor. Doğal reklam (Native reklam)’ın çıkış noktası da aslında burası oluyor.
Reklamın Organiği Nasıl Yapılıyor?
”Peki bu reklamın organiği nasıl yapılır ki?” diye soracak olursanız; şu şekilde açıklayabiliriz. Bu konudaki anahtar kelimemiz iç görü. Yani tüketicinin satın alma aşamasına nasıl geldiğinin içyüzünü anlamanız gerekiyor. Kablosuz ev aletleri ve şarj cihazlarının çıktığı dönemi hatırlayın. Tanıtım reklamlarında sürekli olarak birbirine dolanmış uzun uzadıya kablolar, hatta kablonun insanları esir aldığı görseller vardı. İşte bu hem harika bir iç görü hem de çok iyi bir organik reklam fikri örneğidir. Aslında doğal reklam, ‘şeklinden ve bulunduğu ortama uyum sağlamasından’ ziyade ‘tüketicinin hayatında bir noktaya dokunuyor mu?’ sorusuna verebildiği cevaba göre doğal reklam oluyor. Bu iç görüler hayatımızın her yerindedir. Bunları yakalayabilmek ve doğru işle birleştirebilmekse ancak iyi bir kreatif ekiple mümkündür.
Doğal reklam uygulamalarıyla tüketicileri doğru yerde ve doğru zamanda yakalamak istiyorsanız Fikirmod’la iletişime geçebilirsiniz.
Buna benzer daha fazla içerik için…