Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
İçerik Pazarlama,

Storytelling Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?

by fikirmod17 Eylül 2018
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Storytelling Nedir

Storytelling Nedir; Pazarlamanın çoğu yönteminin etkinliği gün geçtikçe azalmakta.

Özellikle Y ve Z kuşaklarının nüfustaki yoğunlukları artmaya başladıkça bu daha hissedilir bir hal alacak gibi görünüyor. Bununla ilgili pazarlamada yeni bir yöntem mevcut. Storytelling… Yani hikaye anlatımı.

Peki bu Storytelling ne? Kime neyin hikayesini anlatıyoruz?

Otherworkers bir storytelling ajansı. Kendilerini direkt olarak bu şekilde konumlandırmışlar. Geleceğin burada olduğunu sezinlemişler gibi görünüyor. Yaptıkları bir deneye göre storytelling yöntemiyle pazarlanan ürünler %5-%64 aralığında daha yüksek fiyata satılabilmekte. Peki bu nasıl mümkün olabiliyor? İşte burada satın alacağınız ürünün ruhuna da ödeme yapıyorsunuz. O ürün veya hizmet için yazılmış veya çekilmiş hoş bir hikaye, ürününüzü ortalama fiyatın üzerinde rahatlıkla satmanızı sağlıyor. Bu bir nevi o hikayeye övgü mahiyetinde oluyor. Üzerinizde taşıdığınız o ürünün, hikayesini de maneviyatınızda taşımaya başlıyorsunuz. Bunu bilen insanlardan hoş geri dönüşler aldığınızda ise demeyin keyfinize. İyi ki bu satın alımı yapmışım diyorsunuz. Aslında bir nevi manevi tatmin için daha fazla bir maddiyatı gözden çıkartıyorsunuz.

Storytelling Nedir

Storytelling Nedir

İşin içine ne kadar sanat girerse fiyatın temelsiz artışı da o denli kolaylaşır.

Bir müzayede hayal edin. Çiniler, tablolar, tarihi eserler, belki de kullanılmayacak, yıllarca kenarda duracak tabak, çanak, vazolar vs. Bunlar elbette bambaşka bir değer unsuru fakat aslında storytelling yaparken bu imajdan faydalanılıyor. Üretici hikayesi, ürün hikayesi, sektöre sağlanan katkı hikayesi gibi farklı açılardan gerçekleştirilen yaklaşımlarla gerekli storytelling kurgusu oluşturulabilir. Böylece ürüne ve markaya gerekli yol, yürümek üzere açılmış olur. Bu hikayenin sürdürülebilir bir şekilde dikey ve yatay olarak genişleyebilmesi ise uzun vadeli ve harika bir düşüncedir. Bu sayede tüketiciyi hikayenin içinde ne kadar tutabilirseniz fiyatınızı o denli yükseltmeniz mümkün olur. Durum bazen öyle bir noktaya gelir ki tüketici sırf bu deneyimi yaşamaya devam edebilmek için yeri gelir sizi bir kriz anında yaptığı satın alımlarla ipten alabilir. Bunun yolu da tüketiciye karşı dürüst ve yaratıcı olmaktan geçer diyebiliriz.

Marka imajınız üzerinde böylesine iyi bir sempatiyi oluşturmak elbette kısa sürede gerçekleştirebileceğiniz bir konu değildir. Bununla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bu adresten bize ulaşabilirsiniz.

İçerik pazarlamasıyla ilgili daha fazla yazıya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

hikaye anlatımıhikaye anlatımıyla pazarlamastorytellingstorytelling ne demekstorytelling nedirstorytelling örnekleristorytelling pazarlama
Previous

UI UX Design, Müşteri Deneyimi Tasarımı Nedir?

17 Eylül 2018
Next

Nöro Pazarlama, Nöro Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?

18 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    1 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...