Storytelling Nedir; Pazarlamanın çoğu yönteminin etkinliği gün geçtikçe azalmakta.
Özellikle Y ve Z kuşaklarının nüfustaki yoğunlukları artmaya başladıkça bu daha hissedilir bir hal alacak gibi görünüyor. Bununla ilgili pazarlamada yeni bir yöntem mevcut. Storytelling… Yani hikaye anlatımı.
Peki bu Storytelling ne? Kime neyin hikayesini anlatıyoruz?
Otherworkers bir storytelling ajansı. Kendilerini direkt olarak bu şekilde konumlandırmışlar. Geleceğin burada olduğunu sezinlemişler gibi görünüyor. Yaptıkları bir deneye göre storytelling yöntemiyle pazarlanan ürünler %5-%64 aralığında daha yüksek fiyata satılabilmekte. Peki bu nasıl mümkün olabiliyor? İşte burada satın alacağınız ürünün ruhuna da ödeme yapıyorsunuz. O ürün veya hizmet için yazılmış veya çekilmiş hoş bir hikaye, ürününüzü ortalama fiyatın üzerinde rahatlıkla satmanızı sağlıyor. Bu bir nevi o hikayeye övgü mahiyetinde oluyor. Üzerinizde taşıdığınız o ürünün, hikayesini de maneviyatınızda taşımaya başlıyorsunuz. Bunu bilen insanlardan hoş geri dönüşler aldığınızda ise demeyin keyfinize. İyi ki bu satın alımı yapmışım diyorsunuz. Aslında bir nevi manevi tatmin için daha fazla bir maddiyatı gözden çıkartıyorsunuz.
İşin içine ne kadar sanat girerse fiyatın temelsiz artışı da o denli kolaylaşır.
Bir müzayede hayal edin. Çiniler, tablolar, tarihi eserler, belki de kullanılmayacak, yıllarca kenarda duracak tabak, çanak, vazolar vs. Bunlar elbette bambaşka bir değer unsuru fakat aslında storytelling yaparken bu imajdan faydalanılıyor. Üretici hikayesi, ürün hikayesi, sektöre sağlanan katkı hikayesi gibi farklı açılardan gerçekleştirilen yaklaşımlarla gerekli storytelling kurgusu oluşturulabilir. Böylece ürüne ve markaya gerekli yol, yürümek üzere açılmış olur. Bu hikayenin sürdürülebilir bir şekilde dikey ve yatay olarak genişleyebilmesi ise uzun vadeli ve harika bir düşüncedir. Bu sayede tüketiciyi hikayenin içinde ne kadar tutabilirseniz fiyatınızı o denli yükseltmeniz mümkün olur. Durum bazen öyle bir noktaya gelir ki tüketici sırf bu deneyimi yaşamaya devam edebilmek için yeri gelir sizi bir kriz anında yaptığı satın alımlarla ipten alabilir. Bunun yolu da tüketiciye karşı dürüst ve yaratıcı olmaktan geçer diyebiliriz.
Marka imajınız üzerinde böylesine iyi bir sempatiyi oluşturmak elbette kısa sürede gerçekleştirebileceğiniz bir konu değildir. Bununla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bu adresten bize ulaşabilirsiniz.
İçerik pazarlamasıyla ilgili daha fazla yazıya bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz.