Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Sosyal Medya,

Sosyal Medyanın Gücü Tartışılmaz Bir Konu

by fikirmod4 Eylül 2018
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Sosyal Medyanın Gücü

Sosyal medyanın gücü, markanın kapılarını tüm dünyaya açan sihirli bir anahtar gibidir. Bu anahtarı iyi kullanın.

Sosyal medyanın gücü; geliştirdiği stratejilerle asasını dilediği gibi sallar ve markanın değerini Kaf dağına kadar yükseltebilir.

Bugünkü yazımızda sizleri bu sihirli dünyaya davet ediyoruz. Sizi, sosyal medyanın gücü ile markanızı iyi yerlere taşımanız için vereceğimiz ipuçları, tavsiyeler ve yararlı bulacağınız bilgilerle baş başa bırakıyorum.

  • “Sosyal medyaya yaptığınız yatırımın getirisini hesaplamak, kartvizitinizin getirisini hesaplamak gibidir.” Yapılan yatırımın getirisi, markaya bağlı olarak çeşitli şekillerde hesaplanır.
  • Kitle, ortaklık, artan takipçi sayısı, küresel farkındalık, heyecan ve marka savunucuları, takipçi başına düşen maliyet, her bir kazanca yönelik maliyet; sizi markalaştırarak ortak bir ses oluşturur, satış ve sayı yapmanızı sağlar.
  • Veriler denizinde yüzün. Ücretsiz veya çok düşük maliyetlere sahip olabileceğiniz birçok sayıda veri göstergesi mevcuttur. Kullanın!
  • Edindiğiniz bilgilere bağlı olarak, markanız için dinlemeli, öğrenmeli ve hesaplamalar yapmalısınız.
  • İstikrarlı olun. Ölçüm platformunuzu seçin ve sağlıklı karşılaştırmalar yapabilmek için bir süre platformunuza sadık kalın.
  • Pinterest ve Instagram için en beğenilen araç Curalate, Twitter için Sprout Social, bunların dışında; Google Analytics, Facebook Insights, Twitter Analytics, Hootsuite, Brandwatch ve Statigram en sevilen araçlar arasında.

Sosyal Medyanın Gücü 1

 

Yeni Algoritma: Facebook
  • Facebook, bütçesi olmayan ufak markaların etki yaratması için oldukça zor bir platform haline geldi. En çok değer gören ve en büyük etkiyi yaratanlar genellikle büyük markalar oluyor.
  • Ancak değerini tamamen kaybetmiş de değil. Kitleyi sınıflandırma ve her sınıfın diline göre konuşma olanağını vermesi harika. Ayrıca, insanlar Facebook’ta vakit geçiriyor. Böylece, sizi takip edenler olduğunda, onlarla anında iletişime geçebilirsiniz. Size ilgi göstereceklerdir.
  • Çok yavaş bir şekilde artan ve düşük takipçi sayısının motivasyonunuzu etkilemesine izin vermeyin. Yeni algoritma sebebiyle takipçi sayısı için daha sıkı çalışmalısınız.
  • Linklerin olmadığı sabit durum güncellemeleri daha fazla ilgi çekiyor. Her paylaşımınızda görsel kullanmaya özen gösterin.
  • “Linke tıklayın” yerine “Şuna bir göz atın” gibi daha dikkat çekici ifadeler kullanın.
  • Film alıntısı, yavru köpek, başbakan, ayakkabı ve moda görselleri çok fazla ilgi çeker.
  • “Bundan bahsediyoruz” tarzında, açık ifadeler oldukça önemli bir ölçümdür, yazdıklarınıza dikkat edin.
Hashtag’ler
  • Hashtag’ler göze spam gibi görünür.
  • #moda veya #ayakkabı şeklinde hashtag kullanmayın.
  • Stratejik davranın ve bunları etkinlik veya kampanya tarzı şeyler için, gönderinin can alıcı noktasını belirtmek için veya tatlı bir espri yapmak için kullanın.
  • Hashtag’ler, insanları organize edip bir topluluk oluşturmak veya bir yarışma/çekiliş yapmak için idealdir.
Yarışmalar
  • Takipçilerinizin yarışmaya katılmaları için onlardan 1 veya 2’den (en fazla!) fazla adım gerçekleştirmelerini istemeyin.
  • Markanızı müşterilerinize tanıtacak bir yarışma yapmayı düşünebilirsiniz.
  • Çekilişler fazla reklam kokar, bu nedenle çekilişleri çok abartmayın.

 

“Sosyal medyanın gücü , insanlara markanızı sevdirmek için mükemmel bir yoldur.”

Sosyal Medyanın Gücü 2

Bir Marka, Müşteri Yoğunluğunu Arttırmak İçin Sosyal Medyanın Gücü nü Nasıl Kullanabilir
  • Markanın derinine inin ve hikâyesini, atlattığı süreçleri paylaşın.
  • Güçlü bir ton yakalayın.
  • Hikâyenizi anlatmak için insancıl yaklaşımlardan yararlanın.
  • Belirli bir bakış açısı oluşturun.
  • Yaratıcı olun.

* Dolce & Gabbana sosyal medyanın gücünü arkasına alarak gerek reklam kampanyalarında gerekse de defilelerinde en aktif şekilde kullanan markalardan. Defile sırasında modeller, telefonları ile selfie ve video çekerek eş zamanlı olarak sosyal medya hesaplarından yayın yapıldı.

Markalar Hakkında Gerçekler:
  • Sosyal medyada insanlar oldukça seçicidir ve hoşgörü seviyesi düşüktür. Ortalama bir insan günde 3000 marka görseli görür.
  • Markalaşma isteğe bağlı bir eylem değildir. Markanıza nelerin dahil olup olmayacağına siz karar veremezsiniz, her an her şey olabilir.
  • Markanız, sizin söylediğiniz şey değil, müşterilerinizin ne düşündüğüdür. Birine esprili bir kişiliğe sahip olduğunuzu söyleyemezsiniz, onu güldürürseniz zaten öyle bir izlenim verirsiniz.
  • Marka kimliğinizi kontrol altında tutun, marka imajınızı değil.
  • “Markanız neyi savunuyor, markanız ne için sesleniyor?” gibi sorulara yanıt arayın.

Ya da tüm bunları sizin adınıza Fikirmod düşünsün, analiz etsin ve kurgulasın… Siz de arkanıza yaslanın ve sosyal medya hesaplarınızda keyifli bir gezintiye çıkın…

Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Google+ üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

en iyi sosyal medya tasarımlarısm yönetimisocial mediasosyalsosyal medya içerik önerilerisosyal medya içerik yönetimisosyal medya nasıl yönetilirsosyal medya nedirsosyal medya yönetimi
Previous

Sosyal Medya Becerileriniz Bir Yönetici Olarak Yeterli mi?

4 Eylül 2018
Next

Kurumsal Kimlik Nedir? Nasıl Olmalıdır? Neden Önemlidir?

4 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (29)
  • Genel (33)
  • Görsel Tasarım (21)
  • İçerik Pazarlama (25)
  • Marka Stratejisi (62)
  • Sosyal Medya (21)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (8)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (14)

Son Makaleler

  • Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    11 ay ago
  • Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    11 ay ago
  • Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    11 ay ago
  • Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    11 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

Acıbadem Reklam Ajansı butik reklam ajansı dijital ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı e-posta pazarlaması facebook reklamları fikirmod geleneksel pazarlama Influencer Marketing istanbul reklam ajansları listesi istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlama stratejileri içerik pazarlaması içerik yönetimi kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansları kreatif reklam ajansı kurumsal kimlik medya satın alma pazarlama pazarlama ajansı pazarlama stratejileri pazarlama stratejisi reklam reklam ajansı reklam ajansı istanbul reklam fikri reklam ve pazarlama sm yönetimi social media sosyal sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya nedir sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı web tasarımı nasıl yapılır

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.