Sosyal medya, insanlarla iletişim kurma biçimimizden çalışma şeklimize kadar herkesin yaşam biçimini değiştirdi.
Sosyal medya becerilerinizin, bu hızlı ve sürekli değişen çağda kariyeriniz için çok kritik bir rolü olduğunu biliyor muydunuz?
Bu da işverenlerin çağımızın “sosyal medya diline” uyum sağlamalarını gerektiriyor. Hangi sosyal medya platformunu kullanıyor olursanız olun, markanız için içerik ve görselleri en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizle ilgili bu ipuçlarına bir göz atın:
İlgili İçerik
Oku, oku oku! İçeriklerinizin istediğiniz kitleyi hedef aldığından emin olun. Ve şunu aklınızdan çıkarmayın; sosyal medyada güç görsellerde gibi görünse de insanlar kısa, ilişkili ve özlü içeriği de takdir ediyorlar.
Zarif Grafikler
Hepimiz, gördüğümüz şeye önem veren görsel insanlar haline geldik. Bu nedenle görsel önemli ama grafikler olabildiğince az olmalı, mesajı da kolay bir şekilde ifade etmeli.
Not: Yazı tipinin konuya ve tarza uygun olması büyük fark yaratıyor.
Okumaya Değer Olun
Sosyal medya oyunu kazanmak için ilgili içerik yeterli değildir. Okuyucularınız, paylaştıklarınızı okumak için değerli zamanlarını boşa harcadıklarını hissetmemeli. Bunun için iletişim stratejileri hedef kitleye uygun olarak ayarlanmalı.
Post Zamanlama Sihirbazı
Yaptığı işe hem profesyonellik hem de kolaylık katmak için ideal. Sonuçta yoğun iş trafiğinde her sabah 8’de “Günaydın” paylaşımı yapamayabilirsiniz.
Kitlenizi Tanıyın
Sosyal medyayı bir savaş alanı gibi düşünün. Ve her savaşta olduğu gibi, düşmanınızı (bu durumda takipçilerinizi) tanımak zorundasınız. Çevrimiçi alışkanlıklarını, neleri sevdiklerini, sosyal medya uygulamalarını ne zaman ve nerede kullandıkları ve hatta satın alma alışkanlıklarını öğrenmek zorundasınız. Bu şekilde, ilgilerini çekecek içerikler hazırlayabilirsiniz.
Doğru Hashtag
#her #şeyi #hashtag #olarak #yazamazsınız Gerçekten can sıkıcı, değil mi? Hashtag, paylaştığınız içeriklerin daha çok kişi tarafından keşfedilebilmesi için kullanılır. Bu yüzden basit tutun. Paylaşmak istediğiniz içeriğin anahtar kelimeleri yeterli olacaktır. 3-5 hashtag idealdir.
Post Paylaşma Sıklığı
Postlerınızı aynı anda paylaşmak, spam olarak etiketlenmek istemediğiniz sürece mantıklı değildir. İçerikler arasına en az 15-30 dakika koyun. Ayrıca, canlı bir etkinlik yayınlamadığınız sürece günde 5 taneden fazla (Facebook ve Instagram) paylaşım yapmayın.
Platformların Belirlenmesi
Hangi sosyal medya platformunu hangi amaçla kullanacağınızı öğrenin. Gayet basit. Twitter = durum/haber/tek cümle. Instagram = resim/fotoğraf/görsel. Facebook = paylaşılabilir haberler veya son yaptığınız seyahatten bir fotoğraf albümü. Pinterest = dilediğiniz kategoride görseller biriktirin, ilham alacağınız listeler oluşturun.
Referans Verin
İçeriği hazırlayan siz değilseniz, orijinal içerik sahibini referans olarak göstermeyi unutmayın.
Dinamik Olun
GIF’leri Facebook ve Instagram’da yayınlayabilirsiniz. Bunlar, başlangıçta mizah için kullanılan ve artık reklam yayınlama ve diğer platformlar için bile kullanılan, internet’in her yerinde gezinen görüntülerdir. Uygun şekilde kullanıldığında, GIF’ler fotoğraflara ve bağlantılara ilginç birer alternatif olabilir. Yine, referans vermeyi unutmayın.
Sosyal medya yolculuğunun keyfini çıkarın, ancak etkili paylaşımların yalnızca uygun kitleyle sonuca ulaşacağını unutmayın.
Bir işveren olarak sosyal medya becerilerinizle yapabileceğiniz en iyi şey, bunu müşterilerinize bağlandığınız, onlarla etkileşimde bulunup haberler paylaştığınız bir platform olarak kullanmaktır. Tüm bu konularla ilgili sürekli destek almak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.