Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Sosyal Medya,

Sosyal Medya Becerileriniz Bir Yönetici Olarak Yeterli mi?

by fikirmod4 Eylül 2018
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Sosyal Medya

Sosyal medya, insanlarla iletişim kurma biçimimizden çalışma şeklimize kadar herkesin yaşam biçimini değiştirdi.

Sosyal medya becerilerinizin, bu hızlı ve sürekli değişen çağda kariyeriniz için çok kritik bir rolü olduğunu biliyor muydunuz?

Bu da işverenlerin çağımızın “sosyal medya diline” uyum sağlamalarını gerektiriyor. Hangi sosyal medya platformunu kullanıyor olursanız olun, markanız için içerik ve görselleri en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizle ilgili bu ipuçlarına bir göz atın:

 Sosyal Medya 1

İlgili İçerik

Oku, oku oku! İçeriklerinizin istediğiniz kitleyi hedef aldığından emin olun. Ve şunu aklınızdan çıkarmayın; sosyal medyada güç görsellerde gibi görünse de insanlar kısa, ilişkili ve özlü içeriği de takdir ediyorlar.

Zarif Grafikler

Hepimiz, gördüğümüz şeye önem veren görsel insanlar haline geldik. Bu nedenle görsel önemli ama grafikler olabildiğince az olmalı, mesajı da kolay bir şekilde ifade etmeli.

Not: Yazı tipinin konuya ve tarza uygun olması büyük fark yaratıyor.

Okumaya Değer Olun

Sosyal medya oyunu kazanmak için ilgili içerik yeterli değildir. Okuyucularınız, paylaştıklarınızı okumak için değerli zamanlarını boşa harcadıklarını hissetmemeli. Bunun için iletişim stratejileri hedef kitleye uygun olarak ayarlanmalı.

Post Zamanlama Sihirbazı

Yaptığı işe hem profesyonellik hem de kolaylık katmak için ideal. Sonuçta yoğun iş trafiğinde her sabah 8’de “Günaydın” paylaşımı yapamayabilirsiniz.

Kitlenizi Tanıyın

Sosyal medyayı bir savaş alanı gibi düşünün. Ve her savaşta olduğu gibi, düşmanınızı (bu durumda takipçilerinizi) tanımak zorundasınız. Çevrimiçi alışkanlıklarını, neleri sevdiklerini, sosyal medya uygulamalarını ne zaman ve nerede kullandıkları ve hatta satın alma alışkanlıklarını öğrenmek zorundasınız. Bu şekilde, ilgilerini çekecek içerikler hazırlayabilirsiniz.

Doğru Hashtag

#her #şeyi #hashtag #olarak #yazamazsınız Gerçekten can sıkıcı, değil mi? Hashtag, paylaştığınız içeriklerin daha çok kişi tarafından keşfedilebilmesi için kullanılır. Bu yüzden basit tutun. Paylaşmak istediğiniz içeriğin anahtar kelimeleri yeterli olacaktır. 3-5 hashtag idealdir.

Post Paylaşma Sıklığı

Postlerınızı aynı anda paylaşmak, spam olarak etiketlenmek istemediğiniz sürece mantıklı değildir. İçerikler arasına en az 15-30 dakika koyun. Ayrıca, canlı bir etkinlik yayınlamadığınız sürece günde 5 taneden fazla (Facebook ve Instagram) paylaşım yapmayın.

Platformların Belirlenmesi

Hangi sosyal medya platformunu hangi amaçla kullanacağınızı öğrenin. Gayet basit. Twitter = durum/haber/tek cümle. Instagram = resim/fotoğraf/görsel. Facebook = paylaşılabilir haberler veya son yaptığınız seyahatten bir fotoğraf albümü. Pinterest = dilediğiniz kategoride görseller biriktirin, ilham alacağınız listeler oluşturun.

Referans Verin

İçeriği hazırlayan siz değilseniz, orijinal içerik sahibini referans olarak göstermeyi unutmayın.

Dinamik Olun

GIF’leri Facebook ve Instagram’da yayınlayabilirsiniz. Bunlar, başlangıçta mizah için kullanılan ve artık reklam yayınlama ve diğer platformlar için bile kullanılan, internet’in her yerinde gezinen görüntülerdir. Uygun şekilde kullanıldığında, GIF’ler fotoğraflara ve bağlantılara ilginç birer alternatif olabilir. Yine, referans vermeyi unutmayın.

Sosyal Medya 2

Sosyal medya yolculuğunun keyfini çıkarın, ancak etkili paylaşımların yalnızca uygun kitleyle sonuca ulaşacağını unutmayın.

Bir işveren olarak sosyal medya becerilerinizle yapabileceğiniz en iyi şey, bunu müşterilerinize bağlandığınız, onlarla etkileşimde bulunup haberler paylaştığınız bir platform olarak kullanmaktır. Tüm bu konularla ilgili sürekli destek almak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

kurumsal sosyal medyasmsm yönetimisocial mediasosyalsosyal medyasosyal medya nedirsosyal medya yönetimi
Previous

Kreatif Ajans İşinize Nasıl Bir Katkı Sağlar?

4 Eylül 2018
Next

Sosyal Medyanın Gücü Tartışılmaz Bir Konu

4 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...