Günümüzde pazarlama iletişimi çok farklı kulvarların bir araya getirilmesiyle tamamlanabilen bir şey. Bunlardan bir tanesi de işin kreatif ajans tarafı.
Kreatif Ajans
Kreatif kelimesi için ‘’creative’’ yani ‘’yaratıcı’’ kelimesinden doğan bir ajans terimi diyebiliriz. Yapılan bir işin(ilan görseli, sosyal medya post’u, ilan metni, reklam filmi senaryosu vb.) içerisinde farklı birkaç noktayı yakalayıp vermek istediğimiz mesajda buluşturmak bu işin yöntemi diyebiliriz. Hangi parçaların birleştirileceği elbette ki o işin yaratım aşamasında yer alan kreatif ajans ekibinin halet-i ruhiyesine kalmıştır.
Z Raporu
Peki bu bileşenler nasıl oluyor da sizin Z raporunuza yansıyabiliyor? İşte bu noktada işin içine duygular girmekte. Günümüzde insanların satın alma alışkanlıkları sadece işini göreceği bir ürünü veya hizmeti alıp kenara çekilmesi yönünde gerçekleşmiyor. İşin içine kalite algısı, ait olunmak istenen alt kültür ve hatta markanın espri anlayışı bile girmekte.
Örnek
Örnek vermek gerekirse 20-25 yaş aralığındaki bir genç kot pantolon alacağı zaman tercih edeceği muhtemelen birkaç marka mevcuttur. Levi’s örneğini ele alalım. Bu marka bir kot pantolon size belirli ayarda bir kalite elbette ki sunar. Fakat üzerindeki fiyat etiketi kesinlikle sadece sunduğu kalitenin karşılığı değildir. Bunun yanında markanın yansıttığı ruhu da satar. Pantolonun maliyeti ve kârının yanında gencimiz, bir o kadar da o özgür, asi, ve cool tavrı üzerinde taşıyacağı için ödeme yapmış olur. Bu fiyatı ödemeyi de inanamayacağınız bir rahatlıkla göze alır. Çünkü dünyaya bir kere gelmiştir ve birileri bu kaliteyi/imajı tüketecektir, ‘’Bunu yapan neden o olmasın?’’dır.
Sonuç
Satın alma kararı aşamasında yaşanan süreçler aşağı yukarı bu yönde gerçekleşir. İşte bu iç görüyü yakalayabilmiş büyük markalar, pazarlama iletişiminin psikolojik boyutunda gerçekleştirdikleri faaliyetlerle bugünlere gelebilmişlerdir. Aslında bir aşk markası (lovemark) yaratmışlardır. Bunları yaparken de kullandıkları belli başlı yöntemler mevcuttur. Bunlarla ilgili ayrıntıya başka bir yazımızda girmemiz daha uygun olacaktır. Bir de markanın anlatmak istediği bir hikayesinin olması çok önemlidir. Kısaca, bu iş günümüzde markanın (kreatif ajansın) tüketiciyi bir hikayenin içerisinde tutmasıyla ilerlemektedir.
Tüm bu konularla ilgili daha fazla bilgi almak ve kendi aşk markanızı yaratmakla ilgili bir başlangıç yapmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.