Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Kurumsal Kimlik Nedir? Nasıl Olmalıdır? Neden Önemlidir?

by fikirmod4 Eylül 2018
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik (Corporate Identity) için aslında bir markanın element kodu diyebiliriz.

Bu kodun markanızın her bir detayında bulunması çok önemlidir…

Markanın sunduğu ürün veya hizmete yönelik hedef kitlesini de ele alarak logosu ve fontuyla birlikte bir bütünlük gösteriyor olması. Bununla birlikte logonun ve fontun işaret ettiği yerde yine bu ürün ve hizmetlere endeksli bir halde durabilmesi. İyi bir kurumsal kimlik çalışmasının barındırması gereken özellikler genel olarak bunlardır.

Kurumsal kimlik çalışmanızın barındırması gereken özellikleri ayrıntılarıyla incelememiz gerekirse;

Barındırması gereken bu özelliklerin, promosyon ürünlerinden(kalem, takvim vs.) firmanın tabelasına kadar her birinde bulunması gerekmektedir. Bu ürünlerin her birinin –firmanın da talep ettiği ölçüler çerçevesinde- tasarımı ve doğru bir şekilde basılması kolay bir süreç değildir. Bu çalışmalar ancak yetkin bir tasarım ekibi ve deneyimli bir baskı sorumlusu eşliğinde istenen sonucu verebilir.

Markanızın hatırda kalabilmesi için belirli görsel ve metinsel parametreler vardır.

Bunların bilgisi de kolay kolay ulaşabileceğiniz kaynaklarda yer almamaktadır. İşin içinde olan insanların çoğunun bile başarısız olduğu bu konuda, ilgili eğitimleri almış olmak büyük bir önem taşımaktadır. Çok küçük dokunuşların büyük farklılıklar yarattığı bu alanda her bir hareketin düşünülerek uygulanması ayrıca önemlidir.

Kurumsal Kimlik 1

Bunun yanında kurumsal kimlikler çağın gerektirdiği oranda da değişikliğe uğramalıdır. Büyük markaların kuruluşundan bu yana logo ve fontlarının defalarca değiştiğini biliyoruz. Elbette bu değişiklikler belirli bir çerçevede genel intibayı bozmayacak düzeyde gerçekleşmiştir. Aslında marka bilinirliklerine güvendikçe logolarını daha minimal bir hale getirmişlerdir. Günümüzde bu ‘‘minimal’’ kelimesini bu kadar çok duymamızın sebebi de aslında budur. Her şey minimalleşmek durumunda kalmıştır. Bir değişiklik gerekmiştir ve bu da git gide -temel birkaç gerekliliğin etrafında- sadeleşerek gerçekleşmiştir.

Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik

Starbucks markasının logosunu örnek olarak almamız gerekirse; üzerindeki denizkızı figürü git gide sadeleşmiştir. Logo tarihi boyunca 3 kere değişikliğe uğrayarak 4 farklı formatta tüketiciye ulaşmıştır. Logosuna denizkızının gittikçe daha yakın çekim bir halini koyan Starbucks’ı gelecekte belki de sadece o tok yeşilinden tanıyabileceğiz.

Bütün bunları bir potada eritirsek değişim, yani doğru yöndeki bir değişim daima gerekli olacaktır. Bununla ilgili de bir uzmanın fikrini almak markanızın ve sizin yararınıza olacaktır. Tüm bu ayrıntılarla ilgili ve daha fazlası için bilgi ve hizmet almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

kurumsal kimlikkurumsal kimlik çalışması nasıl yapılırkurumsal kimlik fiyatlarıkurumsal kimlik nelerden oluşurkurumsal kimlik oluşturma sürecikurumsal kimlik örneklerikurumsal kimlik tasarımıkurumsal logo tasarım
Previous

Sosyal Medyanın Gücü Tartışılmaz Bir Konu

4 Eylül 2018
Next

Aşk Markası Olmak İçin Neler Yapmak Gerekiyor?

4 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...