Kurumsal Kimlik (Corporate Identity) için aslında bir markanın element kodu diyebiliriz.
Bu kodun markanızın her bir detayında bulunması çok önemlidir…
Markanın sunduğu ürün veya hizmete yönelik hedef kitlesini de ele alarak logosu ve fontuyla birlikte bir bütünlük gösteriyor olması. Bununla birlikte logonun ve fontun işaret ettiği yerde yine bu ürün ve hizmetlere endeksli bir halde durabilmesi. İyi bir kurumsal kimlik çalışmasının barındırması gereken özellikler genel olarak bunlardır.
Kurumsal kimlik çalışmanızın barındırması gereken özellikleri ayrıntılarıyla incelememiz gerekirse;
Barındırması gereken bu özelliklerin, promosyon ürünlerinden(kalem, takvim vs.) firmanın tabelasına kadar her birinde bulunması gerekmektedir. Bu ürünlerin her birinin –firmanın da talep ettiği ölçüler çerçevesinde- tasarımı ve doğru bir şekilde basılması kolay bir süreç değildir. Bu çalışmalar ancak yetkin bir tasarım ekibi ve deneyimli bir baskı sorumlusu eşliğinde istenen sonucu verebilir.
Markanızın hatırda kalabilmesi için belirli görsel ve metinsel parametreler vardır.
Bunların bilgisi de kolay kolay ulaşabileceğiniz kaynaklarda yer almamaktadır. İşin içinde olan insanların çoğunun bile başarısız olduğu bu konuda, ilgili eğitimleri almış olmak büyük bir önem taşımaktadır. Çok küçük dokunuşların büyük farklılıklar yarattığı bu alanda her bir hareketin düşünülerek uygulanması ayrıca önemlidir.
Bunun yanında kurumsal kimlikler çağın gerektirdiği oranda da değişikliğe uğramalıdır. Büyük markaların kuruluşundan bu yana logo ve fontlarının defalarca değiştiğini biliyoruz. Elbette bu değişiklikler belirli bir çerçevede genel intibayı bozmayacak düzeyde gerçekleşmiştir. Aslında marka bilinirliklerine güvendikçe logolarını daha minimal bir hale getirmişlerdir. Günümüzde bu ‘‘minimal’’ kelimesini bu kadar çok duymamızın sebebi de aslında budur. Her şey minimalleşmek durumunda kalmıştır. Bir değişiklik gerekmiştir ve bu da git gide -temel birkaç gerekliliğin etrafında- sadeleşerek gerçekleşmiştir.
Starbucks markasının logosunu örnek olarak almamız gerekirse; üzerindeki denizkızı figürü git gide sadeleşmiştir. Logo tarihi boyunca 3 kere değişikliğe uğrayarak 4 farklı formatta tüketiciye ulaşmıştır. Logosuna denizkızının gittikçe daha yakın çekim bir halini koyan Starbucks’ı gelecekte belki de sadece o tok yeşilinden tanıyabileceğiz.
Bütün bunları bir potada eritirsek değişim, yani doğru yöndeki bir değişim daima gerekli olacaktır. Bununla ilgili de bir uzmanın fikrini almak markanızın ve sizin yararınıza olacaktır. Tüm bu ayrıntılarla ilgili ve daha fazlası için bilgi ve hizmet almak için buraya tıklayabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.