Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Dijital Reklam, Genel,

Kalite Puanınızı Artırın: Başarılı Reklamlara Giden Yol

by Aden Akınalp26 Şubat 2022
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
kalite

Kalite puanınızı artırmak demek markanızın sürdürülebilirliğini artırmak demektir. Google’ın hedeflenen anahtar kelimelerinizin ve sunduğunuz reklamların kalitesini ve alaka düzeyini derecelendirmek için kullanılan bir ölçümdür. Reklamlarınızın sağladığı kullanıcı deneyiminin kalitesini ölçer. Anahtar kelime düzeyinde 1-10 arasında derecelendirilir ve üç ana bileşenden oluşur: Reklam alaka düzeyi, açılış sayfası deneyimi, beklenen tıklama oranı. Bu bileşenlerin her biri ortalamanın üstünde, ortalama veya ortalamanın altında olarak sıralanır.

Kalite Puanınızı Artırın: Başarılı Reklamlara Giden Yol

Kalite Puanınızı Artırın: Başarılı Reklamlara Giden Yol

Kalite Puanı Neden Önemlidir?

Google’ın Kalite Puanı algoritması, TBM teklifinizle birlikte gerçek tıklama başına maliyetinizi belirleyen reklam sıralamanıza katkıda bulunur. Reklam sıralamanız ne kadar yüksek olursa, TBM’leriniz o kadar düşük olur ve sonuç olarak, reklamlarınız arama sonuçlarında o kadar yüksek görünür. Bu nedenle, aynı bütçeyi kullanarak daha fazla tıklama (ve daha fazla dönüşüm) elde edebilirsiniz.

Kalite puanının 3 bileşeni vardır.

  • Reklam alaka düzeyi – Reklamınızın, reklam grubuyla ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle ne kadar alakalı olduğu.
  • Açılış sayfası deneyimi – Kullanıcıların reklamınızda kullanılan açılış sayfasında sahip oldukları deneyimin kalitesi.
  • Beklenen tıklama oranı – Geçmiş tıklama oranı verilerine dayalı olarak, reklamınızın gösterildiğinde tıklanma olasılığının tahmini. Bu veriler için yeniden inceleme süresiyle ilgili bilgiler, reklam verenlerin kullanımına sunulmaz.
Her Bileşeni Nasıl Optimize Ederiz?
  • Reklam Alaka Düzeyi

Anahtar kelimelerinizin maksimum reklam alaka düzeyine sahip olmasını sağlamak için hesabınızı iyi yapılandırmanız önemlidir. Mümkünse, kampanyalarınızı ve reklam gruplarınızı web sitenizin yapısına göre planlamak iyi bir fikirdir; bir giyim perakendecisi, farklı giyim türleri için reklam grupları içeren farklı markalar için farklı kampanyalar düzenlemeyi seçebilir. Sonuç olarak, reklam grupları içindeki anahtar kelimeler oldukça spesifik olabilir ve ardından reklam metninde kullanılabilir. İkisi arasındaki bu benzerlik, Google’ın bu reklamları anahtar kelimelerle oldukça alakalı olarak gördüğü anlamına gelir. Buna yardımcı olması için bir SKAG (tek anahtar kelime reklam grubu) yapısını izlemeyi seçebilirsiniz. Bu yapı, reklamlarınızın son derece alakalı olmasını ve tekliflerinizi son derece spesifik verilere dayalı olarak ayarlamasını sağlayan bir ayrıntı düzeyi sağlar.

Kalite Puanınızı Artırın: Başarılı Reklamlara Giden Yol

Kalite Puanınızı Artırın: Başarılı Reklamlara Giden Yol

  • Açılış Sayfası Deneyimi

Kullandığınız açılış sayfalarının, her bir reklam grubu için mevcut olan en alakalı sayfalar olduğundan emin olun. Bu, reklam gruplarınızın nasıl yapılandırıldığına bağlı olarak bir ürün veya kategori sayfası olabilir. Seçtiğiniz açılış sayfasının net bir düzeni olduğundan emin olun. Hemen çıkma oranlarınızı ve kullanıcıların sitenizde geçirdiği süreyi izlemek iyi bir fikirdir. Hemen çıkma oranınız yüksekse, açılış sayfası seçimlerinizi gözden geçirmeniz önemlidir.

  • Beklenen Tıklama Oranı

Kampanyalarınızı oluştururken, kampanyalarınız için alakalı anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun. Kullanıcının kesinlikle aradığı ürünler/hizmetler için alaka düzeyi yüksek reklamlar oluşturabilirseniz, yüksek tıklama oranı almanız olasıdır. Reklamlarınızın aldığı gösterimleri hassaslaştırmak için negatif anahtar kelimeler kullanmak bu konuda çok yardımcı olacaktır.

Bu bileşenlerden yola çıkarak kalite puanının hesabımız için elmas değerinde olduğunu anlıyoruz. Bir şeyi de es geçmemek lazım. Başarılı reklamlara giden bir diğer yol iyi bir dijital pazarlama ajansından yardım almak olacaktır. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.

Daha fazla içeriğe ulaşmak için…

 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

360 derece hizmet veren ajansbaşarılı reklamBaşarılı Reklam Fikridijital reklamen iyi kreatif reklam ajanslarıkalite puanı
Previous

İllüstrasyon Kullanımı Önemini Es Geçmeyin!

19 Şubat 2022
Next

Optimize Edilmiş Kategori İçeriği Nasıl Yazılır?

5 Mart 2022

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    4 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...