Sosyal Ticaret Piyasalarda Yeni Bir Denge Yaratıyor. Sosyal ticaret kavramı; teknolojinin gelişmesi, insanların farklı yollarla sosyalleşmeye başlaması ve ticaretin de her alanda yapılabilir olması sayesinde, hayatımızın bir parçası haline getirmiştir.
S-ticaret, diğer adıyla sosyal medya ticareti, günümüzde herkesin yoğun zaman harcadığı facebook, twitter, instagram gibi sosyal ağların ticaret amaçlı kullanılmasıdır. Kısaca bunu e-ticaret hizmeti ile sosyal medyanın bir birleşimi olarak da tanımlayabiliriz. Aslında, sosyal medya yönetimi ile sosyal ticarette başarılı olabilirsiniz. Sosyal ticarette başarılı olmak için ise sosyal medya yönetiminde başarılı olmanız gerekmektedir. Sosyal medyada başarılı olmak için de profesyonel bir dijital reklam ajansı ile çalışmalısınız. Görüldüğü üzere bir döngü içerisinde bu durum.
Elektronik ticaret (E-ticaret), artan internet kullanımının sebebiyle alışverişin internet üzerinden yapılması kavramıdır. Sosyal ticaret de internet üzerinden gerçekleştirilen fakat yalnızca sosyal medya hesapları aracılığı ile yapılan bir ticaret olduğu için internetin sosyal medya ile kesiştiği bir noktadadır. Şirketlerin önemli bir kısmının tercihi olan sosyal ticaret çığ gibi büyümektedir.
Sosyal ticaret herkes tarafından kullanılıyor mu, insanlar sosyal medya üzerinden alış-veriş yapmayı güvenli buluyor mu ya da her sosyal medya kullanıcısı s-ticareti biliyor mu? Sosyal ticarette müşteri potansiyeli genellikle genç profilden oluşmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda sosyal ticareti en çok 18-34 yaş arası bireylerin gerçekleştirdiği; bu grubu ise 35-44 yaş aralığının takip ettiği ortaya çıkmıştır.
Sosyal medyada ticaret, sosyal medyayı kullanan her bireyin doğru bir şekilde s-ticareti uyguladığını söyleyemeyiz. Ne var ki gün geçtikçe kullanan kişi sayısı da artmaktadır. İlk uygulandığı zaman birçok kullanıcının uygulamakta tereddüt yaşadığı, güven duyamadığı bu ticaret yöntemi, gün geçtikçe yayılmakta ve güven kazanmaktadır.
Sosyal Ticaret Avantajları
• Öncelikle eğer sosyal medyada satış yapmak istiyorsanız kendinize yoğun kullanıldığını düşündüğünüz bir sosyal ağdan kullanıcı hesabı açmanız gerekmektedir.
• Açılan bu hesapla istediğiniz herkese ulaşabilir, etkileşim yapabilir, ürünlerinizi hesabınızdan paylaşabilirsiniz. Hatta yapacağınız etiketlemelerle istediğiniz grubun ya da kişinin direkt olarak görmesini sağlayabilirsiniz. Yapacağınız kampanya ve indirimlerle de müşteri sayısını ve bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
• Satın alan iseniz, alacağınız ürünün (çanta, ayakkabı, kozmetik vs.) sayfasında ürünle ilgili yorumları görebilir; direkt olarak deneyen, satın alan kişilerle konuşup bilgi alabilirsiniz. Ayrıca siz de kendi yorumlarınızı paylaşabilirsiniz.
• Ürün sahibi, müşterilerinden aldığı olumlu geri dönüşleri sayfasında paylaşabilme ve kullanıcıların güvenini kazanabilme avantajına sahiptir.
Sosyal medya ticareti ile yüzlerce marka birçok kişiye ulaşmayı ve ürünlerini satmayı hedeflemektedir. Bu konuda başarılı olmak istiyorsanız profesyonel bir dijital reklam ajansı ile çalışmanızı öneririz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.