Reklam Ajansı Ve Pr Ajansı Elma İle Armut Gibidir. Markalar reklam ajansı ve pr ajansı hizmetlerini karıştırarak büyük bir felakete sürüklenebilirler. Sektöre yeni girmiş markalar, acemilikten dolayı reklam ajansı ve pr ajansı hizmetlerini birbirine karıştırmaktadır.
Sektöre yeni girmiş markalar, acemilikten dolayı reklam ajansı ve pr ajansı hizmetlerini birbirine karıştırmaktadır. Reklam ajansı ve pr ajansı aynı gibi dursa da aslında hem uygulamada hem de literatür açıklamada birbirinden farklıdır.
Kısaca tanımlarsak;
Bir marka, tüketici gözünde itibarını yükseltmek, farkındalık kazanmak, bilinirliğini artırmak, tüketici ile iyi bir ilişki kurmak istiyorsa, halkla ilişkiler ajansı ile çalışması gerekmektedir. Maalesef ki reklam ajansları bunu gerçekleştirememektedir.
Aynı şekilde marka, bir ürünün satışını artırmak, ürünü tüketiciye tanıtmak, satışlarını yükseltmek istiyorsa reklam ajansı ile çalışmalıdır.
Bir marka, sahip olduğu pazarda en iyisi olmak istiyorsa iki ajans türü ile mutlaka çalışması gerekiyor.
Literatürdeki tanımlarına bakarsak;
Halka İlişkiler Ajansı
Önceden tasarlanmış, planlı, programlı, performans gerektiren ve gerçek politikalara dayanan, aynı zamanda kamu yararını gözeten, iki yönlü bir iletişim çabasıdır.
Reklam Ajansı
Tüketicileri, gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmeye, belirli bir düşünceye yönlendirmeye amaçlayan, dikkatleri bir ürüne veya bir hizmete çeken, markanın satışlarını yükselten ajanslardır.
Reklam Ajansı Ve Pr Ajansı Arasındaki Benzerlikler
Aynı kitle iletişim araçlarından yararlanırlar.
Her iki ajansta araştırmayı önemsemek zorundadırlar.
Planlama ve programlama her ikisi içinde önemlidir.
Reklam Ve Pr Ajansı Farkları
Halka ilişkiler, markanızın tüketici gözünde prestijini yükseltirken, reklam satışları yükseltir.
Halkla ilişkiler hedef kitle olarak bütün kamuoyunu seçer. Halkla ilişkiler marka için toplumun her kesimini hedef alır. Reklam ajansı ile ürünün fiyatına göre belirli bir hedef kitle seçer ve sadece ona hitap eder.
Bu kavramların önemini anlamak için örnek vermek gerekirse;
Pazara yeni giren bir markasınız diyelim. İlk önce tüketiciye kendinizi tanıtmak, onlara “biz geldik” mesajını vermelisiniz. Tüketici gözünde markanızı tanıtmadan ürünlerinizin reklamını verirseniz etkili sonuçlar elde edemezsiniz. Bunu sağlayan hakla ilişkiler ajanslarıdır. Tüketici tarafından yeterince tanındınız diyelim. Sıra geldi satışlarınızı artırmaya. Bunun için halkla ilişkiler ajansı ile değil, profesyonel reklam ajansı ile çalışmanız gerekmektedir. Profesyonel olması, tüketicinin zihnine belli etmeden ürünleri yerleştirilmesi açısından önemlidir. İyi bir marka, iyi bir reklam ajansı ile halka ilişkiler ajansının elinden çıkmıştır.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.