E Posta Pazarlama (E-Mail Marketing) Stratejileri. Pazarlama departmanlarında ortaya atılan varsayımlara göre yeni dönemde e posta pazarlama stratejilerinin etkisini yitireceği teorisidir. Pazarlamacıların bu teorisi, ortayı kasıp kavurmakta. Peki, gerçekler bunu mu gösteriyor?
Önceki yazılarımızı okuduysanız e posta pazarlamanın önemine dair birçok bilgi mevcut. Son zamanlarda ortaya atılan bu teori, aslında gerçeği yansıtmıyor. Öncelikle şunu söylememiz gerekiyor ki e posta pazarlama her yiğidin harcı değildir. Profesyonel bir reklam ajansı ile başarılı bir şekilde bu pazarlamanın altından kalkabilirsiniz.
Bu teoriye göre Facebook ve Linkedin sosyal ağları, e posta pazarlama stratejilerini geride bırakıyor. RSS’nin bu stratejiyi alt üst edeceği düşünülüyor. Yoğunlukla bloglar, podcastlar ve haber sağlayıcıları tarafından kullanılmakta olan, takip edilmek istenilen web sitelerine eklenen yeni içeriğin kolaylık takip edilmesine imkân veren web sayfası bildirilmesine yarayan bir sistemdir. Kullanıcılarına sıklıkla eklenen web site içeriklerini takip etmelerini sağlamak isteyen yayımcılar, kullanıcıların kaydolabilmesi için bir besleme (web sayfası bildiricisi) yayınlarlar ve kullanıcıların birden çok web sitesini tek bir noktadan takip edilebilir olmasına imkân verirler.
Yani kısaca RSS pazarlama için e postanın çakması da diyebiliriz.
RSS pazarlama konusunu açıkladıktan sonra bu teori biraz daha olabilir konuma gelse de günümüzde hala birçok sosyal ağda hesap açabilmek için RSS hesabı değil, e posta hesabını soruyor. E posta ile kaydedilme hala devam ederken doğal olarak e posta pazarlama stratejileri de hala devam ediyor.
Ama unutmamak gerekiyor ki bir gün şu an kullandığımız her şey kullanılmayacak hale gelecek. Örneğin, eskiden insanların hayatında mektup önemli yer kaplarken, mektubun yerine faks, faks yerini de bilgisayarlar aldı. Yani hayat devam ettikçe değişimde devam ediyor. Şüphesiz ki değişime ayak uydurmak gerekiyor.
E Posta Pazarlama Stratejileri Sektörde Ne Durumda?
Araştırmalara göre özellikle genç nesiller, bir zamanlar sıklıkla kullandıkları e-posta yerine, sosyal ağ sitelerini kullanarak iletişim kurmayı günümüzde, e postaya göre daha çok tercih ediyor. Bununla birlikte sektörde elde ettiğimiz deneyimlerimize göre iletişim kurma tercihlerinin yaşla bağlantılı olarak değişebileceğini söyleyebiliriz. Buna dayanarak genç neslin çalışma hayatına girdiğinde, e-posta kullanımını artıracağını düşünebiliriz. İş hayatında sosyal medya bir tık geride kalırken, e posta kullanımı zirveye yaklaşıyor. Bu yüzden insanlar iş hayatında e posta kullanımını alıştıkları için e posta pazarlama stratejileri de devam ediyor.
E posta pazarlama stratejilerini tamamen hayatımızdan soyutlamaktansa, e-postanın bu yeni pazarlama medyalarında ne kadar önemli bir rol oynayabileceğini dikkate almaya çalışın. Yeni yaklaşımlar ve yeni iletişim kanalları ortaya çıktığı sürece, e-posta pazarlama stratejilerini yeni kanallara göre entegre etmenin ve onun etkisini artırmanın yollarını bulmamız gerekiyor.
Markaların unutmaması gereken en önemli konu ise hedef kitleye göre pazarlama kanallarını belirlemeli ve buna uygun strateji belirlemeli. Bu sayede hem maddi olarak hem de manevi olarak marka yıpranmaz ve sonuca kısa zamanda ulaşabilir.
E posta pazarlama konusunda etkili strateji uygulanmasını istiyorsanız bu konuda destek alabileceğiniz bir reklam ajansı ile çalışmanızı öneririz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.