Dijital pazarlamanın son zamanlarında en sık kullanılan özelliklerinden biri olan remarketing, başka bir deyişle “yeniden pazarlama”, en anlaşılır tanımıyla şu şekilde açıklanabilir;
Bir ziyaretçi, herhangi bir markanın web sitesine girip markaya ait ürün ve hizmetleri incelemiş olsun. Ardından farklı bir web sitesine geçtiğinde, eğer ki bu site az önce görüntülenen ürünlerle uzaktan veya yakından herhangi bir bağa sahipse, ziyaretçimiz o ürünlere ait reklam ve tanıtımları, giriş yaptığı 2. web sitesinin banner alanlarında görebilir. Bu pazarlama sistemini sağlayan dinamiğin adı da remarketing olarak geçmektedir.
Remarketing (Yeniden Pazarlama), markaya ait olan web sitesini ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına Javascript kodundan oluşan bir cookie yerleştirir ve bunun sayesinde kişi, ziyaret ettiği farklı web sitesinin banner alanlarında daha önce giriş yaptığı web sitesinin ürününü veya hizmetini görür.
Remarketing olayını doğru ve etkili bir şekilde yapabilmek için aşağıdaki adımları uygulamak gerekmektedir.
Hedefleriniz Açık Olsun
Bu madde sadece remarketing için geçerli değildir. Tüm pazarlama disiplinlerinde çalışırken, üstünde durulması gereken önemli bir konudur. Remarketing alanında ilerlenmek istenirse; spesifik ve somut hedefler belirleyerek ilerlemek gerekir. Bu hederlere aylık ziyaretçi trafiğini artırmak, aylık satış oranlarını yükseltmek gibi örnekler verilebilir.
Mesajınızı Özelleştirin
Her hedef kitleye aynı mesajları uygulamayın. Farklı hedef kitlelere farklı mesajlar uygulayın ki kitleniz kendini özel hissetsin.
Görüntüleme Sıklığını Ayarlayın
Takipçilerinize, markanıza karşı bıkkınlık hissi yaratmadan ve onları gereksiz yere meşgul etmeden remarkenting çalışmalarınıza bir limit getirin. Reklamlarınızın günlük gösterimi için belirleyeceğiniz bir sınır olsun ki tüketiciniz markanızdan bıkmasın.
Spesifik Kitleler Üzerinde Segmentasyon Stratejinizi Oluşturun
Google Analytics gibi ölçüm araçları ile site trafiği ölçülebilmektedir. Mevcut trafikten elde edilen verilere göre, hedef kitle gruplanabilir. Bu gruplara göre strateji belirlenebilir.
Her Adımınızı Kontrol Edin
Planladığınız her kampanyanın feedbacklerini gözlemleyin, bu sayede remarketing çalışmasından en iyi sonucu alabilirsiniz. Bu feedbacklerden aldığınız verilere göre değişiklik yapabilirsiniz. Bu değişikliklere göre sonuçları karşılaştırabilirsiniz. Böylece reklam bütçenizi daha planlı ve daha etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.
Farklı Mecralarda Yeniden Pazarlama Yapın
Remarketing’i uygulamak için birden fazla format vardır. Burada önemli olan, strateji olarak geniş düşünmenizdir. Marka stratejinizi sadece Google Analytics ile kısıtlamayın. Reklam dünyanıza başka formatları da dâhil edin. Örneğin e-posta remarketing veya sosyal medyada remarketing ya da arama odaklı remarketing gibi tercihlere başvurabilirsiniz.
Son olarak, özellikle online trafiği satışa dönüştürme aracı olan remarketing, firmalar için etkili bir reklam aracı haline geldi diyebiliriz.
Siz de remarketing(yeniden pazarlama)’le ilgili merak ettiklerinizi öğrenmek ve danışmanlık almak için bize ulaşabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla içerik için…