Sosyal medyada jenerasyonlara göre pazarlama konusuna başlarken gelişen teknoloji ve değişen dünya ile birlikte hayatımıza birçok şey girdi.
Bu yeniliklere ilk başta yabancı olsak da artık alışmış durumdayız. Bunlardan birisi de telefonun ve internetin hayatımıza girmesiyle birlikte ortaya çıkan “Sosyal Medya“ oldu. Markalar, sosyal medyada başarılı olabilmek için jenerasyonlara göre pazarlama stratejilerini iyi belirlemelidir. İlk başta sadece eğlence maksatlı olarak kullanılan bu mecra, artık çoğu marka için çok önemli bir durumda.
Eski dönemde markalar, reklam ve pazarlama çalışmalarını televizyon, radyo, gazete ve dergi gibi mecralarda yürütürken, artık interneti de sıklıkla kullanır hale geldi.
Peki sosyal medyada jenerasyonlara göre pazarlama yaparken nasıl bir strateji uygulanmalı?
Z jenerasyonu
Bu jenerasyon 1996 ile 2010 yılları arasında doğanları kapsamaktadır. Gençlerin oluşturduğu bu jenerasyon için, internet ve doğal olarak beraberinde gelen sosyal medya önemli bir yer tutmaktadır. Hemen hemen her sosyal ağda aktif olan gençler, genellikle facebook, instagram, snapchat, twitter gibi uygulamalarda vakit geçirmektedir.
Markalar sosyal medyada jenerasyonlara göre pazarlama yaparken Z kuşağı üzerinde şu şekilde bir strateji uygulamalıdır
- Zengin görsellerle hazırlanan içerikler kullanılmalı ve kısa içerikler hazırlanmalıdır.
- Gif ve videolar gençlerin ilgisini çektiği için Z kuşağına hitap eden tarzda paylaşımlar yapılmalıdır.
- Hedef kitlenin günlük hayatta kullandığı kelimeler kullanılmalıdır.
- Ana sayfada daha çok ön plana çıkabilmek için sosyal medyada hedef kitlenin aktif olduğu saatlerde paylaşım gerçekleştirilmelidir.
Millenniallar – Y Jenerasyonu
Bu jenerasyon 1977 ile 1995 yılları arasında doğanları kapsamaktadır. Bu jenerasyon “Geleneksel” tarzda yetiştiği için kabuklarından kolay kolay sıyrılamayan bir yapıdadır. Genelde sabırsız ve güven sorunu yaşayan Y jenerasyonu, sosyal medyaya yavaş yavaş alışmakta ve sosyal ağ olarak genellikle Facebook’u kullanmaktadır.
Markalar sosyal medyada jenerasyonlara göre pazarlama yaparken, Y kuşağı üzerinde şu şekilde bir strateji uygulamalıdır
- Yeni bir markaya karşı güven sorunu yaşadıklarından dolayı onları etkilemek Z jenerasyonuna göre daha zor olacaktır. Bu yüzden WOMM (Ağızdan ağza pazarlama) etkisinin kullanılması gerekecektir. Ağızdan ağza pazarlama sayesinde, Y jenerasyonu, markanın adını duyacak ve kanaat önderleri ile birlikte markaya karşı güven hissedecektir. Bu yüzden Influencer pazarlama yöntemi marka için çok önemli olacaktır.
- %85’i Facebook kullandığı için iletişim ve pazarlama çalışmalarının bu ağ üzerinden yürütülmesi gerekecektir.
- Orijinal, estetik ve özellikle markaya karşı güven sağlayacak içerikler hazırlanması gerekecektir.
X jenerasyonu
Bu jenerasyon 1965 ile 1976 yılları arasında doğanları kapsamaktadır. İkinci dünya savaşı, ekonomik krizler ile baş etmiş olan X jenerasyonu “Kayıp jenerasyon” olarak adlandırılmaktadır. Genellikle Y jenerasyonu gibi en çok Facebook sosyal ağını kullanıyor olsalar da, bazıları Pinterest ve Youtube gibi ağları da kullanmaktadır.
Markalar sosyal medyada jenerasyonlara göre pazarlama yaparken, X kuşağı üzerinde şu şekilde bir strateji uygulamalıdır
- Maddi harcama olarak diğer jenerasyonlara göre en üst düzeyde olduklarından onlar için lüks ürünlerini ön plana çıkartmalıdır.
- Onları şımartmayı denemeli ve bunu yaparken de nostalji ve konfor ögelerine odaklanmalıdır.
- Merak uyandıran, özgün içerikler üretmelidir.
Jenerasyonlara göre sıraladığımız pazarlama stratejileri ile sosyal medyada başarılı olmanız kaçınılmaz bir hale gelecektir.
Markanızı sosyal medya üzerinden jenerasyonlara göre doğru bir şekilde pazarlayabilmek için bizimle iletişime geçin.
Buna benzer daha fazla içeriğe ulaşmak için buraya tıklayın.