Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Görsel Tasarım, Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu,

Arayüz Tasarımı En Etkili Şekilde Nasıl Yapılır?

by fikirmod8 Ekim 2018
1
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Arayüz Tasarımı En Etkili Şekilde Nasıl Yapılır

Sektörde standart bir tasarımcıyla rahatlıkla tanışabilirsiniz. Ama arayüz tasarımı alanında, tasarım şablonları konusunda uzman bir profesyonel bulmak zordur.

Böyle bir pozisyonun hakkını verebilecek düzeyde bir tasarımcı olmayı hedefliyorsanız kendinizi sürekli geliştirerek yöntemlerinizi güncel bir halde tutmalısınız. Arayüz tasarımı projesinde kullanılabilecek en etkili yöntemleri bilerek, çalıştığınız projeye uygulayabilirseniz, bu sizi diğer tasarımcılardan çok fazla öne çıkaracaktır.

Bugün, arayüz tasarımı projelerinin yapım aşaması için bazı önerilerden bahsedeceğiz.

1. Kime Hitap Ediyorsunuz?

Öncelikle tasarlayacağınız arayüz için gerekli ayrıntıları potansiyel kullanıcılarınızın talepleri üzerinden sağlarsanız işiniz oldukça kolaylaşır. Elbette ki ilerleyen dönemlerde işinizin genişleyebileceği başka alanları da hesaba katarak bir tasarım gerçekleştirirseniz çok daha iyi olacaktır. Bu sayede gelecekte tüketici kitlenizi sıfırdan bir adaptasyon sürecine sokmak zorunda kalmazsınız.

Tasarımınızın çekici olması önemlidir. İnsanlara, ne satıyorsanız satın, ne hizmet veriyorsanız verin bunu estetik bir ortamda gerçekleştirmelisiniz. Bu ortam dijital olsa bile… Rakip takibi ve halihazırda övgüye layık görülmüş tasarımlar bu konuda size bir çıkış noktası sunabilir. Elbette deneyimi kopyalamanızı söylemiyoruz. Tasarımlarda belirli kilit noktaları vardır. Bu kilit noktaları iyi belirleyip, kullanıcının rahatını da gözeterek kendi ürün/hizmet gamınıza uyarlamanız yanlış bir yol olmayacaktır.

Hazırladığınız taslakları geri bildirim almak için potansiyel kullanıcılarınıza test ettirmeniz de büyük önem taşır. En sağlıklı geliştirme verileri bu sayede toplanabilir.

2. Arayüz Tasarımı (UI)’yla Kullanıcı Deneyimi (UX) Arasındaki Bağı Anlamak

Aslında arayüz tasarımı (UI) işin son düzlükteki vitrin aşamasıdır. İş bu aşamaya gelene kadarki kısımda da kullanıcı deneyimi (UX) söz sahibidir. Kullanıcı deneyimi (UX) tasarımcıları metin yazarlığı, site/uygulama haritası, ürün/hizmet hiyerarşisi, etkileşim, mimari, sınıflandırma ve tasarım ekibinin koordinasyonuyla ilgili konularda karar verir. Toplanan veriler ışığında yol haritası çizilir ve arayüz tasarımı (UI) ekibinin işi başlar.

UI ekibi çalışırken UX ekibinden gelen bilgiye güvenmeli ve bu bilgiye göre hareket etmelidir. UX kısmından gelen hiçbir ayrıntı gereksiz değildir. Gereksiz de olmamalıdır. Bu ayrıntılar ekseninde taslaklar oluşturulur ve UX ekibi bu taslakları dener. İş gerçekten de planlandığı gibi mi ilerlemektedir ve hazırdaki taslak kullanıcıyı yoracak veya kafa karışıklığına sürükleyecek herhangi bir olumsuzluğa sahip midir diye değerlendirilir. Adım adım ilerlenir ve bu yöntemle ilerleyen bir proje üzerinde, ilerleyen dönemlerde herhangi büyük bir farklılık uygulanması gerekmez.

Arayüz Tasarımı

Arayüz Tasarımı

3. Tutarsızlıktan Uzak ve Yalın Çalışın

Yalın bir tasarım uzun vadede her zaman yanınıza kâr kalır. İlk etapta da size hiçbir zararı dokunmaz. Hızın önem kazandığı bir çağda, insanların işini kolayca halledebildiği bir tasarım sunabilmek önemlidir. Bu sayede yüksek fiyat uygulamalarınıza rağmen bile tercih edilir kalabilirsiniz. Kullanıcının sitenizde veya uygulamanızda derine daldıkça sağda, solda veya köşelerde neyi görmek isteyebileceğini akıllıca tespit edip yönlediriyor olmanız gerekir.

Tüm site/uygulama çapında baştan sona belirli bir çizgiyi korumalısınız. Kullanıcı kendini yanlış bir yoldaymış gibi hissetmemeli ve gerekli düzeltmeleri/geri almaları yapabilmelidir. Kullanıcınızın zekasıyla alay etmeyen bir ilerleyiş olmalıdır. Her sayfada başlangıç noktasından kalan izler olmamalıdır. Sonuca az kaldığını belirten motivasyonları(Son bir adım kaldı, Şimdi tamamlıyorsunuz vb.) kullanmanız da fena bir fikir değildir.

4. Yazı Stilini Atlamayın

Yazıların gerekli yerlerde bold hale getirilmesi ve yazı arka planlarının üzerindeki yazılarla olan uyumu açısından estetik kaygılara göre düzenlenmiş olması iyi bir deneyime yardımcı olur.

5. Görsel Bir Hiyerarşi Oluşturun

Görselleriniz önemlidir. Önem derecesine göre; son gelişmeler, trendler ve en çok yorum yapılanlar gibi konulardaki öne çıkarmalar vs. görsel hiyerarşinizi oluştururken dikkate alabileceğiniz detaylardır.

Tasarım konusunda beklenmeyen yani ters köşe öğeler dikkat çekici olabilir. Tutarlılık başlığını gözardı etmenizin faydalı olabileceği bir aşamadır. Denemekten çekinmeyin. Tasarımınızın hatırlanabilirliğini artıracaktır.

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı

6. Feedback’leri Göz Ardı Etmeyin

Yüklenme gerçekleşirken dolan bir yatay veya dairesel bar ziyaretçiyi kaybetmemenizi sağlar.

Yanlış doldurulan bilgi alanları hakkında doğru bir geri bildirim sağlamak ve ziyaretçiye neyi yanlış yaptığını net bir şekilde ifade etmek yine site deneyiminize katkı sağlayacaktır.

7. Kontrast Renkler Risklidir

Renk seçimi uzmanlık gerektiren bir konudur. Butonlar ve diğer bileşenlerle uyumlu haldeki renkler tasarımınızın değerini artıracaktır.

Diğer bir konu da; koyu renkler üzerinde bulunan öğeleri açık renklere göre daha iyi taşır. Öğelerinizi koyu alanlarda yoğunlaştırmaya çalışın.

8. Kayıt Formlarınızı Olabildiğince Kısa Tutun

En az iki kere istenen e-mail adresleri, şüphe uyandıracak derecede fazla istenen kişisel bilgiler kullanıcının sitenizden arkasına bakmadan kaçmasına neden olabilir. Kayıt formlarını olabildiğince kısa tutmaya ve aynı bilgiyi iki kere istememeye dikkat edin. Dediğimiz gibi; insanlar işlerini hızlıca halletmek istiyor.

Web Arayüzü

Web Arayüzü

9. İşbirliği Yapın

Grup çalışması daha eleştirel bir yaklaşım geliştirebilir. Bu sayede daha doğru bir tasarım oluşturabilirsiniz. Uzaktan ortak çalışmayı sağlayan birçok uygulama var. (Wunderlist, Trello vs.)

10. Her Şeyi Bir Potada Eritin

Arayüz tasarımı kolay bir uygulama değil. Birçok farklı disiplini ve datayı bir araya getirerek ilerlemek gerekiyor. Bununla birlikte ekip arasında kurulacak olan bağlantı da bir o kadar mühim. Özellikle kullanıcı deneyimi(UX) ile yaşanacak anlaşmazlıklar ve iletişimsizlikler ciddi problemlere neden olabilir.

Bu bilgiler ekseninde kötü bir arayüzü tasarımı çıkartmanız pek de mümkün değildir. Elbette bu çapta bir işin altından tek başına çıkmanız mümkün olsa bile çok uzun bir zaman alacaktır.

Fikirmod olarak bu konuda sizlere anahtar teslim projeler sunabiliriz.

İletişim için…

Buna benzer daha fazla içerik için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

arayüz tasarımı nedirarayüz tasarımı reklam ajanslarıen iyi arayüz tasarımui ux tasarımui ux tasarım ajanslarıweb arayüzü nasıl geliştirilirweb arayüzü nasıl tasarlanırweb tasarım ajanslarweb tasarım reklam ajanslarıweb tasarımı nasıl yapılır
Previous

Kristal Elma 30. Yaş Gününü Bomontiada’da Kutluyor!

8 Ekim 2018
Next

Minimalist Tasarım Anlayışı İle Çağdaş Reklamlar

8 Ekim 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    4 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...