Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Satış ve Pazarlama Departmanları Neden Çatışıyor?

by fikirmod27 Eylül 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Satış ve Pazarlama Departmanları Neden Çatışıyor

Satış ve pazarlama departmanlarının sürekli olarak çatıştığını, bu alanlarda çalışanlar ve yönetim kadrosundakiler bilir. Peki bu neden gerçekleşmektedir?

Satış ve pazarlama çoğunlukla odaklandıkları noktalardan kaynaklı olarak çatışmakta. Bunun temelinde ise Z raporu ve marka intibası anlaşmazlığı bulunuyor.

Satış Departmanı

Satış Departmanı

Satış Departmanı

Satış departmanları şirketlerdeki en hareketli departmanlar olabilir. Ofisin içinde sürekli olarak ”Ben toplantı için çıkıyorum…”, ”Toplantıdan geliyorum…”, ”Bugün çok yoğunum!” gibi sesler yükselir. Bununla birlikte satış departmanlarının gerilimi de bir o kadar fazladır. Takım liderinden gelen ”Bu ayki hedefler ne oldu arkadaşlar?” söylemleri ve ekip arkadaşlarından gelen ”Bu ay patlıyorsun galiba?” geyikleriyle mücadele etmek kolay değildir. Elbette her işin bir doğası olduğu gibi bu işin de doğası bu. Gerekli motivasyonu sağlamak için satışçılara ekstra kişisel bir kazanım da sağlayan prim sistemi uygulanır. Peki bu prim sistemi kişisel kazanç hırsıyla marka intibasının önüne geçmekte midir?

Pazarlama Departmanı

Pazarlama Departmanı

Pazarlama Departmanı

Pazarlama departmanları satışa nazaran daha sakindir. Amacı şirketin genel intibasını dönem koşullarına göre şekillendirmek ve şirketi hedef kitleye yakınlaştırmaktır. Tabii bunlarla birlikte şirketin daha sıcak bir yüze sahip olmasına yardımcı olmak diğer bir görevidir. Yöntemleri, satış departmanına göre çok daha yumuşaktır. Peki bu yumuşak tavır satın alım yapacak olan müşterinin son anda kaçmasına meydan vermekte midir?

Satış ve Pazarlama Artık Çatışmamalı

Satış ve Pazarlama Artık Çatışmamalı

Satış ve Pazarlama Artık Çatışmamalı

Önceki iki paragrafın son cümlelerindeki sorular bizim için çok önemli. Bu iki departmanın entegre çalışmasıyla ilgili dünyanın farklı yerlerinde performans yönetimi çalışmaları başladı. Bir nevi bu iki departman birbirlerinin psikolojilerini kabullendiler ve karşılıklı empati sağlayarak şirketin daha uzun vadeli planlara odaklanmasını kolaylaştırdılar. Peki bu bizim ülkemizde gerçekleşebildi mi? Linkedin, Twitter gibi sosyal ağlarda, belli başlı forum sitelerinde, iş buluşmalarında, toplantılarda görülüyor ki bu bizim henüz aşabildiğimiz bir problem değil. Bunun birkaç sebebi olabilir. Şirketin patronu satıştan gelen birisi olabilir ya da tam tersi pazarlama departmanlarında dirsek çürütmüş biri de olabilir. Bunun dışında da hızlı ilerleyen bir rakibi kafaya fazla takarak canını dişine takmış olabilir. Hız her zaman hata payını artıran bir unsurdur. Bunu unutmamak gerekir. Satış güzel bir şeydir fakat işler iyi giderken daha fazlasını istemek çok büyük bir probleme dönüşebilir.

Satış ve Pazarlama

Satış ve Pazarlama

Örneklememiz Gerekirse

Bir iş kurdunuz, zorlu bir mücadele verdiniz. Malzeme kaliteniz, müşteri deneyimi performansınız, satış sonrası hizmetleriniz… Adeta harikalar yaratıyorsunuz. Böyle bir noktada zaman zaman geriye dönüp geldiğiniz noktayı iyi değerlendirmeniz gerekir. Çünkü çalışmak 1 getiriyorsa hata maalesef 5 götürmektedir. Güven ve istikrar konusunda sağlayacağınız teminat size sadık müşteriler yaratacaktır. Ve sadık müşterilerinizle gerçekleştireceğiniz projeler her zaman daha büyük çaplı olur. Çünkü ortada güven unsuru vardır.

Bu konuyla ilgili daha fazla farkındalığa ihtiyacımız olduğu kesin. Umarız ki ”Satış ve Pazarlama Çatışması” konusu daha fazla yerde daha fazla konuşulur ve şirketlerimizde daha uzun vadeli başarılara odaklanan bir yapı oluşur.

Bununla birlikte bu dinamiğe doğru bir şekilde dahil olması gereken 3. ayak da ajanstır. Ajans çoğunlukla pazarlama departmanıyla muhatap olur ve elindeki fikirleri bu kısımla paylaşır. Bu bazen gerekli gibi düşünülse de yeni dönemde bu üç ayağın da birbirine daha entegre çalışması gerektiğini örnekleriyle anlıyoruz. Böylesi bir durumda şirketin sağladığı başarı ciddi derecede yükselmekte ve daha uzun vadeli koordinasyonlu planlar uygulanabilmektedir.

Fikirmod olarak bizler de size, uzaktan sağlanan bir destek yerine, hem satış hem de pazarlama gerekliliklerinizi yakından gözlemleyerek destek sağlıyoruz.

Konuyla ilgili danışmanlık için bize ulaşabilirsiniz.

Buna benzer daha fazla makale için buraya tıklayabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

sales vs marketingsatış departmanı vs pazarlama departmanısatış pazarlamasatış ve pazarlamasatış ve pazarlama çatışmasısatış ve pazarlama departmanlarısatış ve pazarlama ilişkisisatış ve pazarlama ne iş yaparsatış vs pazarlama
Previous

Dijital Reklam Yeni Trendlerle Buluşuyor

26 Eylül 2018
Next

Facebook Hikaye Reklamları Dönemi Başladı

28 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    2 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...