Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Dijital Reklam,

Dijital Reklam Yeni Trendlerle Buluşuyor

by fikirmod26 Eylül 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Dijital Reklam Yeni Trendlerle Buluşuyor

Dijital reklam nasıl oluştu diye soracak olursak; İçinde bulunduğumuz çağın gerekliliğinden dolayı reklam sektörü de dijitalleşmek durumunda kaldı.

Aslında ”İnsanlar nereye, reklam oraya” gibi bir durum söz konusu oldu. Elbette bu durum çok farklı mecralar ve alternatifler yaratmış oldu.

Dijital reklam son dönemlerde birkaç konuyu çok fazla dikkate alıyor.

Sanal Gerçeklik

Sanal Gerçeklik

  • Hayatımıza giren yeni ekranlar ve sanal gerçeklik teknolojileri yeni mecralar yaratıyor

Smart TV’ler, sesli asistanlar, giyilebilir teknolojiler gün geçtikçe hayatımıza daha çok girmeye başladı. Bu durumla birlikte internete, dolayısıyla dijital reklam potansiyeline daha müsait bir hale geliyoruz. Reklamcılar, son tüketicinin günlük hayatına daha fazla dahil olunmasıyla bu mecralara yönelik yeni reklam fikirleri düşünmeye koyuldular.

Dijital Mecralar

Dijital Mecralar

  • Mecraların egemenliği hala Google ve Facebook’ta

%66’lık ezici bir üstünlükle dijital reklam bütçeleri Google, Facebook, Youtube ve Instagram üzerinde harcanıyor. Kullanıcı potansiyelinin yanında, anahtar kelimeler üzerinden sağlanabilen hedeflemelerle, yapılan harcamanın sadece hedefe yönelmesi gerçekten çok büyük bir avantaj. Reklamcılar da bu avantajı kullanmaktan geri kalmayı düşünmüyor gibiler. Twitter, Snapchat, LinkedIn ve Pinterest mecralarında ise harcamalar toplamda %10 civarında.

Veriye Göre Reklam

Veriye Göre Reklam

  • Reklamlar veriye göre organize ediliyor

Artık reklamlar veri göz önünde bulundurulmadan planlanmıyor. Bu verilerin takibiyse 3 farklı yöntemle gerçekleşiyor. Demografik veri, online veri ve CRM verisi. Bu takibi sağlayan kaynakların sayısıysa her geçen gün artmakta. Reklamcılarla birlikte artık firmalar da kendi verisini tutmaya çalışıyor.

Dijital Reklam Trendleri

Dijital Reklam Trendleri

  • Pazarlamayla reklam entegre bir hale geliyor

Kuzey Amerika’dan çıkan bu yeni akım daha entegre bir pazarlama potansiyeli oluşturuyor. Veriye ve gözleme daha doğrusu son dönemlerde sıkça duyduğumuz iç görüye odaklı reklamlarla hızlı değişen tüketim alışkanlıklarına hızlı tepkiler gösterilebiliyor.

Tüm bu gelişmeler ekseninde dijital reklam, reklamdan farklı bir noktaya gitmeye başladı diyebiliriz. Artık çok bağıran reklamlardan ziyade zekice kurgulanmış, tüketicinin günlük hayattaki gerçek bir sorununa nokta atışları yapan kampanyalarla ilerleniyor. Böylesi bir durumda da işin içine daha çok senaryo, daha çok reklama benzemeyen reklamlar giriyor. Aslında olayın gittiği yer reklamın hikayeleştirilmesi diyebiliriz. İçerik yönetiminin öneminin böylesi uç bir noktaya gelmesi de bundan kaynaklı diyebiliriz. İçinde hikaye barındıran bir slogan iyi bir sahneye, iyi bir sahne iyi bir senaryoya, iyi bir senaryo da sürdürülebilir bir marka kampanyasına dönüşüyor. Marka tüketicisine sunduğu hizmetin yanında onu ayrıca kendi hikayesinin içinde tutmuş oluyor. Marka sadakati de bu şekilde sağlanıyor.

İç görüyle planlanmış dijital reklam kampanyaları için bize buradan ulaşabilirsiniz.

Bununla birlikte daha fazla makaleye ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

creative reklam ajanslarıdijital reklamdijital reklam ajansıdijital reklam ajanslarıdijital reklam ajansları listesidijital reklam istanbulistanbul reklam ajansları listesireklam ajansıreklam ajansı istanbulreklam ajansları istanbul
Previous

Web Sitesi Tasarımı Nasıl Yapılır? Detayları Nelerdir?

26 Eylül 2018
Next

Satış ve Pazarlama Departmanları Neden Çatışıyor?

27 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...