Dijital pazarlamayla amaç kişinin kişisel bölgesine ve ilgi alanlarına daha da yakınlaşmaktı. Bunun bir sonraki adımı da mobil pazarlama oldu diyebiliriz.Mobil pazarlama yukarıda da bahsettiğimiz gibi artık gerçekten kişiye çok yakın bir pazarlama yöntemi olarak önümüzde durmakta.
Peki bu nasıl oluyor? Öncelikle bir akıllı telefon alıyorsunuz ve sizden aldığınız ürünün markasına göre bir mail adresi oluşturmanız isteniyor. Bu arada elbette adınız, soyadınız, cinsiyetiniz ve size dair tüm bilgiler alınıyor. Bu bilgilerle birlikte artık mobil ağa katılmış durumdasınız. Telefonunuzun size önerdiği bir ton uygulama arasından aklınıza yatanları indirdiniz ve kaydoldunuz. Yine buradaki aşamalarda da genel bilgilerinizden öte ilgi alanlarınızı muhtemelen belirtmiş oluyorsunuz. Bahsettiğimiz telefon akıllı bir telefon ve her daim internete bağlı durumda. Toplanan her veri yaptığınız her hareket, hangi ekranda ne kadar kaldığınız. Tüm bu bilgiler pazarlama data programları tarafından toplanmakta.
Hal böyle olunca yavaş yavaş web browser’da ve tercih ettiğiniz sosyal medya mecralarında sörf yaparken önünüze ”Sponsorlu” adı altında sizin beğendiğinizden bağımsız gönderiler çıkıyor.
İşte artık mobil pazarlama ya maruz kalmaya başladınız diyebiliriz.
Bunu çok popüler uygulamalarda engelleme şansınız da maalesef bulunmamakta. Çünkü elbette ki mecranın kendi masraflarının ve şirket çalışanlarının giderlerinin karşılanması gerekmekte. Baştakilere kalması gereken yüksek kar marjını da unutmuyoruz elbette.
Sosyal medya öyle bir yer ki çoğu zaman içinde medya geçtiğini unutmaktayız ve bu dünyanın sanki hiçbir kazananı yokmuş, sanki herkes bu yaptıklarını marjinalleşmek, sosyalleşmek, anılar biriktirmek veya dünyayı daha güzel bir yer haline getirmeye çalışmak için yapıyormuş gibi görünmektedir. Günümüzde iyi bir reklamın reklama benzememesi gerektiğiyle ilgili çok fazla yazılıp çizildi. Aslında sosyal medya bu durumu layıkıyla yerine getiren inanılmaz bir mecra. Influencerlar, ürün yerleştirmeler vs. Elbette bu konunun gittiği yer kapitalizmin duvarlarına dayanıyor. Lafı fazla uzatmadan elimizdeki mobil telefonların boş yere elimizde olmadıklarını unutmamamız gerektiğini hatırlatmak istiyoruz ve mobil pazarlamanın gücünün ne denli yüksek olduğunu anlamak da marka tarafındaki birinin bir an önce anlayıp uygulanmasını desteklemesi gereken bir durumdur. Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.