01İnsanlar sosyal medyanın satışla ilgili olmadığını söylüyor. Ama işletme sahipleri ne istiyor? Satış! Anlaşılması gereken ilk şey, sosyaldeki her şeyin bir imaja ihtiyacı olduğudur. Stok görseller bile büyük bir fark yaratabilir. Pazarlamanın çalışma şekli değişiyor. Çok daha kişisel olmaya başladı. Sosyal medya pazarlamasını nasıl kişiselleştirebilirsiniz? Ürünlerinizin yüksek kaliteli görsellerini kullanmak çok önemlidir.
Sosyal Medyanın E-Ticaret Üzerindeki Etkisini Artırmak için Ne Yapmalısınız?
Markanızda, sattığınız ürünler ile ilgili anahtar kelimeleri ve hashtagleri düşünün. Bu sadece SEO için değil, sosyal medya için de geçerlidir. Her sosyal platformun bir arama mekanizması var ve bunu düşünmemiz gerekiyor. Örneğin Facebook, sizi platformlarının içinde tutmak istedikleri için dahili arama mekanizmalarını yoğun bir şekilde geliştiriyor. Bu alandaki gelişmeleri araştırın. İnsanların ne aradığını anlamanız ve bu terimleri sosyal yayınınızda kullanmanız gerekir. Instagram, hashtag araştırmak için harika bir yerdir. Size anahtar kelimeleri ve popüler konuları gösterecektir. Örneğin çiçekli bir elbise satıyorsanız #instaflowerdress olabilir. Bu, daha fazla insan tarafından görüldüğünüz anlamına gelir. #e-ticareti bile kullanabilirsiniz. Daha büyük markalar, bir Instagram fotoğrafındaki ürünleri etiketleme yeteneğine dikkat etmelidir. Görsellerdeki ürünleri tanımlamanıza olanak tanır. Uygun parçaya dokunmak daha fazla ayrıntı gösterecek ve sizi satın alma işlemini yapabileceğiniz bir yere götürecektir.
Pinterest Uygulamasından Yardım Alın.
Pinterest, muhtemelen e-ticaret için en iyi sosyal platformdur. Bazı özellikler, kullanıcıların platform içinde satın almalarına ve müşteri yolculuğunu azaltmalarına olanak tanır. Ardından, Pinterest’te kaliteli paylaşımlar yapmak için harika bir iş çıkarırlar. Yalnızca arama ifadelerini listelemekle kalmaz, anahtar kelimeler kullanır ve etraflarında bir anlatı oluştururlar. Ayrıca mevsimsel terimlerden ve “güzel” gibi diğer niteleyicilerden de bahsederler. Bunun gibi bir açıklama oluşturmak, ürünlerin bulunmasına yardımcı olur.
Twitter Kullanarak Sosyal Medya Gençliğine Seslenin.
Twitter, E-ticaret için düşündüğünüz ilk şey değil. Ancak harika olan şey, son derece sohbete dayalı olmasıdır. Bu nedenle müşterilerinizle veya diğer işletmelerle olsun, bu konuşmalara katılın. Twitter’da olabildiğince cesur olmalısınız. Twitter’daki konuşma dili çok farklı olduğundan başka herhangi bir platformda yapacağınızdan çok daha fazlasını elde edebilirsiniz.
Sosyal medya birçok kitleye ve daha potansiyel müşterilere ulaşmak için harika bir yerdir. Ancak iyi bir sosyal medya yöneticisi olursanız E-ticaret üzerinde fark yaratabilirsiniz. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…