Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Görsel Tasarım, Marka Stratejisi,

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Olan Katkıları

by fikirmod1 Kasım 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları

Birçok marka, tüketicinin ilgisini çekebilmek için farklı şeyler yapmaktadır. Bunlardan birisi de, tasarım süreçleridir. Hatta etkileyici tasarım süreci…

Basit bir tasarım süreci eskiden markaya yeterli geliyordu. Bunun sebebi ise, eskiden piyasada şu anki kadar fazla marka yoktu. Bu yüzden de, yapılan tasarım süreci tüketicinin gözüne her zaman farklı gelirdi. Markalar çoğaldıkça rekabet arttı ve markalar birbiriyle yarıştıkları için, tüketicileri kendi bünyelerine alabilmek için, değişik tasarımlar, değişik reklam filmleri ve değişik stratejiler uygulamaya başladılar. Günümüzde bu rekabet yüzünden, her şeyde olduğu gibi tasarım süreçlerinde de farklılık yaşandı.

Artık normal tasarım süreci bitti, etkileyici tasarım süreci başladı.

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları

Etkileyici Tasarım

Etkileyici tasarımın normal tasarım sürecinden farkı, daha fazla yaratıcı düşünmekten geçiyor. Burada önemli bir nokta var ki; yaratıcı düşünürken, karmaşık, anlaşılması güç tabiri caizse karman çorman olmuş tasarımlardan bahsetmiyoruz. Yani tasarımınızda sade bir şıklığa sahip olabilirsiniz. Karmaşık renkler ile düzenlenen afişler tüketici tarafından ilgi çekmez.

Etkileyici tasarımın doğru yapılabilmesi için olmazsa olmazları sıralarsak;
Problemin Tanımlanması

Etkileyici tasarım sürecinin doğru yapılması için, ilk önce problemin tanımlanması gerekir. Tasarımınızda vereceğiniz mesaj, bu mesajın iletileceği hedef kitleye sorunsuz bir şekilde nasıl iletilecek, bilmeniz gerekmektedir.

Mesaj Ne İfade Ediyor

Tasarımınızda vereceğiniz mesajın, bilgilendirici mi, dinsel mi, politik mi, tanıtım amaçlı mı yoksa sadece eğlence amaçlı mı olacağına karar verilmesi önceden planlanması gerekiyor. Bununla birlikte size tasarımda katkıda bulunacak materyalleri de iyi belirlemeniz şart.

Hedefte Kim Var

Nasıl reklam filmlerinizde ya da pazarlama stratejilerinizde bir hedef kitleniz varsa, aynı şekilde tasarımlarınız için de bir hedef kitle belirlemeniz gerekmektedir. Kimse boş bir kalabalığa seslenmek istemez.

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları

Kreatif

Aslına bakarsanız bu başlıkta bizi bir sürü alt başlık karşılıyor. Kreatif kısımda yapmanız gereken, diğerlerinin göremediğini görmek, duyamadıklarını duymak olacak. Bulduğunuz her fikri, dünyanın en yaratıcı fikriymiş gibi düşünmeyin, ekibinizle mutlaka beyin fırtınası yapın. Ortak bir fikir çıktığında, bulduğunuz fikri kuluçkaya yatırın. Yani fikrin beyninizde pişmesini bekleyin. Başka şeyler düşünün. Geriye dönüp bulduğunuz fikre baktığınızda hala yaratıcı geliyorsa, o fikir kıvama gelmiştir.

Çözüm Bulma ve Sunma

Bütün aşamaları layıkıyla gerçekleştiren bir tasarımcı için, en önemli adım çözüm bulma ve sunmadır. Bu aşamada can sıkıcı nokta şudur ki, yaptığınız tasarımların proje sahibi tarafından revize olması durumunu göz önüne almalısınız.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, saydığımız adımları tekrar uygulayıp, yanlış stratejilerinizi düzeltmeniz gerekmektedir.

Marka olarak, tasarımlarınızı yaptırdığınız ajansın yenilikçi olup olmamasına dikkat edin. Bu sayede etkileyici tasarım dediğimiz anlayışa ulaşabilirsiniz.

Fikirmod olarak, bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size destek sağlayabiliriz.

Daha fazla içerik için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Google+ üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

butik reklam ajansıcreative ajansdijital reklam ajansıetkileyici tasarımEtkileyici TasarımlarEtkili Tasarım AjansıGörsel Tasarım Ajansıkreatif ajanskreatif reklam ajansıtasarım nasıl yapılırtasarım süreci
Previous

3 Boyutlu Baskı Üretimde Önemli Bir Yer Tutacak

23 Ekim 2018
Next

Brand Week Istanbul 2018, Kasım’ın İlk Haftası Gerçekleşecek

5 Kasım 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (29)
  • Genel (33)
  • Görsel Tasarım (21)
  • İçerik Pazarlama (25)
  • Marka Stratejisi (62)
  • Sosyal Medya (21)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (8)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (14)

Son Makaleler

  • Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    11 ay ago
  • Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    11 ay ago
  • Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    11 ay ago
  • Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    11 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

Acıbadem Reklam Ajansı butik reklam ajansı dijital ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı e-posta pazarlaması facebook reklamları fikirmod geleneksel pazarlama Influencer Marketing istanbul reklam ajansları listesi istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlama stratejileri içerik pazarlaması içerik yönetimi kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansları kreatif reklam ajansı kurumsal kimlik medya satın alma pazarlama pazarlama ajansı pazarlama stratejileri pazarlama stratejisi reklam reklam ajansı reklam ajansı istanbul reklam fikri reklam ve pazarlama sm yönetimi social media sosyal sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya nedir sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı web tasarımı nasıl yapılır

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.