Birçok marka, tüketicinin ilgisini çekebilmek için farklı şeyler yapmaktadır. Bunlardan birisi de, tasarım süreçleridir. Hatta etkileyici tasarım süreci…
Basit bir tasarım süreci eskiden markaya yeterli geliyordu. Bunun sebebi ise, eskiden piyasada şu anki kadar fazla marka yoktu. Bu yüzden de, yapılan tasarım süreci tüketicinin gözüne her zaman farklı gelirdi. Markalar çoğaldıkça rekabet arttı ve markalar birbiriyle yarıştıkları için, tüketicileri kendi bünyelerine alabilmek için, değişik tasarımlar, değişik reklam filmleri ve değişik stratejiler uygulamaya başladılar. Günümüzde bu rekabet yüzünden, her şeyde olduğu gibi tasarım süreçlerinde de farklılık yaşandı.
Artık normal tasarım süreci bitti, etkileyici tasarım süreci başladı.

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları
Etkileyici Tasarım
Etkileyici tasarımın normal tasarım sürecinden farkı, daha fazla yaratıcı düşünmekten geçiyor. Burada önemli bir nokta var ki; yaratıcı düşünürken, karmaşık, anlaşılması güç tabiri caizse karman çorman olmuş tasarımlardan bahsetmiyoruz. Yani tasarımınızda sade bir şıklığa sahip olabilirsiniz. Karmaşık renkler ile düzenlenen afişler tüketici tarafından ilgi çekmez.
Etkileyici tasarımın doğru yapılabilmesi için olmazsa olmazları sıralarsak;
Problemin Tanımlanması
Etkileyici tasarım sürecinin doğru yapılması için, ilk önce problemin tanımlanması gerekir. Tasarımınızda vereceğiniz mesaj, bu mesajın iletileceği hedef kitleye sorunsuz bir şekilde nasıl iletilecek, bilmeniz gerekmektedir.
Mesaj Ne İfade Ediyor
Tasarımınızda vereceğiniz mesajın, bilgilendirici mi, dinsel mi, politik mi, tanıtım amaçlı mı yoksa sadece eğlence amaçlı mı olacağına karar verilmesi önceden planlanması gerekiyor. Bununla birlikte size tasarımda katkıda bulunacak materyalleri de iyi belirlemeniz şart.
Hedefte Kim Var
Nasıl reklam filmlerinizde ya da pazarlama stratejilerinizde bir hedef kitleniz varsa, aynı şekilde tasarımlarınız için de bir hedef kitle belirlemeniz gerekmektedir. Kimse boş bir kalabalığa seslenmek istemez.

Etkileyici Tasarım Sürecinin Markaya Katkıları
Kreatif
Aslına bakarsanız bu başlıkta bizi bir sürü alt başlık karşılıyor. Kreatif kısımda yapmanız gereken, diğerlerinin göremediğini görmek, duyamadıklarını duymak olacak. Bulduğunuz her fikri, dünyanın en yaratıcı fikriymiş gibi düşünmeyin, ekibinizle mutlaka beyin fırtınası yapın. Ortak bir fikir çıktığında, bulduğunuz fikri kuluçkaya yatırın. Yani fikrin beyninizde pişmesini bekleyin. Başka şeyler düşünün. Geriye dönüp bulduğunuz fikre baktığınızda hala yaratıcı geliyorsa, o fikir kıvama gelmiştir.
Çözüm Bulma ve Sunma
Bütün aşamaları layıkıyla gerçekleştiren bir tasarımcı için, en önemli adım çözüm bulma ve sunmadır. Bu aşamada can sıkıcı nokta şudur ki, yaptığınız tasarımların proje sahibi tarafından revize olması durumunu göz önüne almalısınız.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda, saydığımız adımları tekrar uygulayıp, yanlış stratejilerinizi düzeltmeniz gerekmektedir.
Marka olarak, tasarımlarınızı yaptırdığınız ajansın yenilikçi olup olmamasına dikkat edin. Bu sayede etkileyici tasarım dediğimiz anlayışa ulaşabilirsiniz.
Fikirmod olarak, bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size destek sağlayabiliriz.
Daha fazla içerik için…