Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

by Neslihan Urhan2 saat ago
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
still-life-graphic-design-studio

Günümüzde bir markanın renk seçimi, marka kimliğinin belirlenmesinde kritik bir faktördür. Renkler, tüketici üzerinde derin ve duygusal etkiler bırakır. Renk markanın algılanması tanınmasını ve hatırlanmasını güçlü bir şekilde etkiler. Bu nedenle, markalar renk seçimini dikkatle yapar ve marka kimiliklerine entegre ederler. Pantone Renk Sistemi, markaların belirledikleri renklerin kesin bir şekilde tanımlanmalarına ve özelleştirilmelerine olanak tanır. Bu yazımızda, markaların renk seçimi ile Pantone arasındaki ilişkiyi derinlemesine inceleyeceğiz. Ayıca renk psikolojisinin marka imajını oluşturulmasındaki rolünü tartışacağız.

Pantone Renk Sistemi Nasıl İşler?

Marka ve Pantone İlşkisi

Pantone, renk yönetimi alanında dünya çapında tanınan bir otoritedir. Renk Kodları, renk sisteminin bir parçasıdır. Markalara standartlaşmış bir renk referansı sağlar. Markalar logo tasarımından başlayarak tüm kurumsal kimlik ve pazarlama materyellerinde belirli bir renk temasıyla içerik üretmektedir. Kılavuzlar sayesinde tasarımcılar veya marka belirli bir renge doğrudan başvurur ve nihayetinde renk tonunu belirler.

“Her renk benzersiz bir koda sahiptir.”

Baskı süreçlerinde ve dijital ortamlarda doğru renk belirlenmesi adına şüphesiz renk kodlarına ihtiyaç vardır. Renk kodlarına yönelik çok sayıda renk modeli bulunmaktadır. CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Key/Black) veya RGB (Red, Green, Blue) renk modelleri vardır. Renkler, markaların görsel kimliklerini oluşturur ve tüketicilerle duygusal bağlar kurar. Pantone sistemi, renk yönetimi ve standartlaştırılması konusunda markalar için değerli bir araçtır.

Renk Psikolojisi ve Marka İmajı

Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisi, markaların renk seçiminde önemli bir faktördür. Her renk, insanlar üzerinde farklı duygusal tepkiler ve çağrışımlar uyandırır. Markalar, hedef kitlelerinin duygusal tepkilerini dikkate alarak renk seçimini yaparlar. Marka imajlarını renklerin duygusal bağlamına göre şekillendirirler. Marka rengi temel olarak yalnızca duygusal etkiler yaratmaz. Duyusal sebeplerle beraber seçilen renk marka değerelerini, kişiliği ve pozisyonunu da yansıtır. Örneğin sağlık ve doğa odaklı markalar yeşil renge yönelirken lüks ve sofistike markalar genellikle siyah veya altın gibi renkleri tercih edebilirler. Marka renkleri, tüketicilere marka hakkında önemli ipuçları verir ve markanın algılanmasını etkiler.

Pantone renk kodları

Renk Psikolojisi ve Marka Algısı

Tüketicilerin ürünlere, sektöre ve markalara karşı geliştirdiği bir renk algısı bulunmaktadır. Örnek ile betimleyecek olursak, pembe renk; şükran, hayranlık, kadınlık, evlilik, neşe ve tatlı tatları sembolize etmektedir. Mavi renk; güven, huzur, profesyonellik, teknoloji ve güvenlik gibi özellikleri ifade eder. Baktığımızda her renk insan üzerinde belirli bir enerjiye sahiptir.

Renk paleti markalaşmanın önemli bir parçasıdır. Renk genellikle bir şeyin güzel görünmesini sağlamak nedeniyle seçilir fakat markalaşmadaki renk daha derin anlamlar taşır. Pantone sistemi renk yönetimi ve standartlaştırılması konusunda markalar için değerli bir araçtır. Doğru renk seçimi ve Pantone renklerinin kullanımı, markaların duygusal bağlar kurması için bir yoldur aynı zamanda uzun vadeli müşteri sadakati oluşturmasına yardımcı olabilir. Bu nedenle, markaların renk seçimi konusunda stratejik bir yaklaşım benimsiyor olmaları oldukça önemlidir. Pantone renk sistemini etkin bir şekilde kullanmaları ise oldukça önemlidir.

Markanız adına en doğru rengin kodunu ve cevabını merak ediyorsanız ayrıca markanızı iyileştirme ipuçlarına ulaşmak istiyorsanız daha kapsamlı bilgi almak için tıklayın

Marka Stratejileri ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için tıklayın.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

dijital reklam ajansıiçerik pazarlamakreatif reklam ajansımarka stratejisireklam ajansısosyal medya ajansı
Previous

Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

2 saat ago

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    2 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...