Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi, Sosyal Medya,

Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

by Neslihan Urhan1 ay ago
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
195

   Kaliforniya’ da pazar araştırması yapan Radicati Group,2019 ve 2023 yıllarına bakılarak dünya çapında günlük gönderilen ve alınan e-postaların 293,6 milyardan, 347,3 milyara yükselmesiyle, gelecekte de e-posta kullanımının devam edeceğini öngörüyor. İş iletişimdeki temel unsur olan e-posta gelecekte de iş dünyasında kullanılmaya devam edilecek. 

 Bireysel olarak çok fazla ivme almayan fakat kurumsal olarak şirketler iş hayatında profesyonel bir e-posta formatı isterler bu durum güvenilir ve profesyonelliğin ön planda olmasını sağlar. 

Kurumsal E-posta yazımında aşamalar

   Konu Seçimi: belirleme aşamasında, e-postanın ana temasını açıkça ifade eden kısa öz bir konu başlığı seçilmesi gerekir. Konu başlığı karşı tarafın ilgisini çekmeli ve e-postanın genel içeriğini özetlemesi gerekmektedir. 


Alıcı Belirleme
: E-postanızı kimin alacağını belirleyin. Doğru kişilere doğru mesajı iletmek önemlidir. Birden fazla alıcı varsa, herkesin e-posta adresini alanlara Cc veya Bcc kullanarak doğru şekilde ayarlayın.


Hitap
: E-postanıza başlamadan önce alıcıya hitap edin. Giriş sözcüğü e-postanızın tonunu belirleyen yapıdadır. Genelde “Merhaba [Alıcının İsmi]” veya “Sayın [Alıcının İsmi]” gibi formel hitaplar kullanabilirsiniz. Doğru, kısa ve öz selamlama karşı tarafın sizi doğru şekilde anlamasına yardımcı olur. İlk izlenim e-posta kutusunda olsanız bile önemli.

Giriş Paragrafı: E-postanızın giriş paragrafında, amacınızı ve neden iletişim kuruduğunuzu kısaca açıklayın. Alıcıya referansla ulaşıyorsanız, bu kısma kısa bir tanıtımla başlayabilirsiniz. Eğer alıcı sizi tanıyorsa kendinizi tanıtmadan samimi bir cümle başlangıcıyla neden iletişime geçtiğinizden bahsedebilirsiniz.

Ana İçerik: E-postanızın ana gövdesinde, iletmek istediğiniz mesajı detaylıca açıklayarak bir gövde metni oluşturun. E-postanızın amacı doğrultusunda kısa ve açıklayıcı bir ifadeyle okunabilirliğinizi artırabilirsiniz. Maddeleme kullanarak içeriğinizi daha anlaşılır hale getirebilirsiniz.


Ekler (Attachments)
: Eğer e-postanıza ek dosyalar ekleyecekseniz, bunu belirleyin ve e-postanın altında eklediğiniz dosyaların listesini verin. Eklediğiniz dosyaların boyutunun uygun olmasına dikkat edin.

“Kurumsal e-postalar, şirketinizin profesyonel bir imajını yansıtır.”


Kapanış Paragrafı
: E-postanızı kapanış paragrafıyla bitirin. İlginiz için teşekkür edin ve gerekirse bir sonraki adımda ne olacağı hakkında bilgi verin. Nasıl başlattığınız kadar e-postanızı nasıl sonuçlandırdığınız da çok önemlidir.


İmza
: Kurumsal e-postalarda genellikle standart bir imza kullanılır. İmzanızda adınız, unvanınız, şirketinizin adı ve iletişim bilgileri bulunmalıdır. E-posta imzası alıcını size olan güvenini sağlar.


Gönderme ve Düzeltme
: E-postanızı göndermeden önce mutlaka imla ve dilbilgisi hatalarını kontrol edin. Gerekirse e-postayı birkaç kez okuyarak içeriğin doğru olduğundan emin olun. Emin olduğunuzda ise mesajınızı alıcıya iletebilirsiniz.

Gönderme: E-postanızı alıcıya göndermeden önce, konu başlığını ve alıcıları bir kez daha gözden geçirin ve ardından “Gönder” düğmesine basın.

Bizler Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak çoğu zaman e-posta iletişim kanalını kullanıyoruz, bu adımları kullanarak bize ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

360 derece ajansdijital pazarlama ajansıdijital reklam ajansıiçerik pazarlamakreatif reklam ajansıkurumsal e-posta yazımıreklam ajansısosyal medya ajansı
Previous

Sosyal Medya Ajansı Nedir?

1 ay ago
Next

Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

1 ay ago

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    2 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...