13.’sü gerçekleşen Contemporary Istanbul sona erdi. 22 ülke, 83 galeri, 400’ü yabancı 650 sanatçı ve 2 bin eserin boy gösterdiği etkinlik, 5 günlük süresi boyunca 74 bin ziyaretçiyi ağırladı.
Ana sponsorluğunu Akbank’ın üstlendiği Contemporary Istanbul (CI) etkinliği , Lütfi Kırdar Rumeli Salonu ve İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. 20-23 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen etkinliğe katılım oldukça yoğundu.
Contemporary Istanbul Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli kapanış gününde konuştu
“İçinde bulunduğumuz şartlara rağmen bu yıl da fuarımızı başarıyla düzenledik. Bu yıl, geçen yıllara kıyasla, İstanbul’u ve fuarı ziyaret eden koleksiyoncu ve ziyaretçi sayısında önemli bir artış oldu. Gösterilen bu ilgi, dünyadan İstanbul’a olan ilginin arttığını ve şehrin sanat ortamının ilgiyi çeker şekilde geliştiğini göstermektedir.” dedi. Sözlerine, “Yurtdışından gelen koleksiyoncuların yanı sıra Türkiyeli koleksiyoncuların ve ziyaretçilerin ilgisi ise İstanbul’a ve sanat çevrelerine beslediğimiz güvenin bir kanıtı oldu. Yakaladığımız ilgiyi gelecek yıl da sürdürmeye kararlıyız.” şeklinde devam etti. “Türkiye’deki sanat üretiminin artması, sanat piyasasının çeşitlenip büyümesi, ülkemizin ve İstanbul’un itibarına ve marka değerine katkı yaparken, iş dünyasını birleştirici, yaklaştırıcı rolü ile de ekonomik ilişkilerin büyümesini sağladı. Hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz.” diye de ekledi.
Contemporary Istanbul’a Kültür ve Turizm ile Avrupa Birliği eski Bakanı Ömer Çelik de katıldı.
Bakan fuar için şu sözleri söyledi: “Fuara her geldiğimde insanın ufkunu açan bir ortamla karşılaşıyorum. Kişisel olarak da faydalandığım fuarın gördüğü ilgiden de ayrıca büyük memnuniyet duyuyorum. Hem Türkiye hem de yurt dışından Contemporary Istanbul’a bu kadar büyük bir ilginin olması Türkiye için çok önemli. Arkasında çok büyük bir emek olan Contemporary Istanbul, her sene Türkiye için büyük bir işe imza atıyor ve hepimizin ilgilenmesi gereken, destek vermesi gereken bir ortam oluşturuyorlar.”
Ölümsüzlük Odası büyük ilgi gördü.
Bu yıl fuardaki en dikkat çekici eser Ölümsüzlük Odası oldu. Ahmet Güneştekin’in eseri fuar alanının dışında konumlandı. Görenler hemen telefonlarına sarılıp fotoğraf çekmeye başladı. Sosyal medyada en çok etkileşim de bu eser üzerinden gerçekleşti.
Toplumdaki ekonomik ve sosyal dalgalanmalara rağmen Contemporary Istanbul etkinliğinin birleştirici gücü bu yıl da hissedildi. Fuara katılanların bahsettikleri ve sosyal medyadaki paylaşımlar, sanat eserleri aracılığıyla bizi de hem düşünmeye sevk etti hem de toplum olarak kafamızı biraz olsun dağıttı diyebiliriz.
Buna benzer diğer haber ve blog yazılarına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.